در روستای خسرومحله لوندویل؛

نخستین برداشت مکانیزه برنج در آستارا انجام شد+ تصاویر

نخستین برداشت مکانیزه برنج در مساحتی نزدیک به یک هکتار در روستای خسرومحله لوندویل با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان آستارا برداشت شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین برداشت مکانیزه برنج از مزارع شهرستان آستارا انجام شد.

بیشتر کشاورزان، نشاء برنج را از اواسط اردیبهشت آغاز می کنند و تا اواسط خرداد ماه ادامه می یابد اما امسال، شرایط جوی مناسب باعث کشت زودهنگام شد.

نخستین برداشت مکانیزه برنج امروز در مساحتی نزدیک به یک هکتار در روستای خسرومحله لوندویل با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آستارا برداشت شد.

این برداشت از نوع برنج هاشمی بوده و در سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ هکتار شالیزار، مکانیزه کشت شده بود و کاهش سختی و ۵۰ درصد هزینه کار نسبت به روش سنتی، صرفه‌جویی در وقت و افزایش محصول از مزایای کشت مکانیزه است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا در همین راستا به خبرنگار دیارمیرزا، گفت: در راستای حمایت از کشاورزان در سال گذشته حدود هفت میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین آلات به کشاورزان این شهرستان پرداخت شد و استفاده و تجهیز و توسعه ماشین آلات زراعی در بهره وری تاثیرگذار است.

ایرج شیارکار با اشاره به افزایش استفاده از دستگاه های برداشت مکانیزه برنج در آستارا بیان کرد: محصول یکهزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان با ۴۳ دستگاه دروگر و حدود ۱۰ دستگاه کمباین برداشتشده و امید آن می رود که استحصال مکانیزه برنج، نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

به گزارش دیارمیرزا، آستارا شش هزار بهره بردار کشاورزی دارد که بیشتر آنها شالیکار هستند و در سال گذشته از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن شلتوک برداشت و هشت هزار و ۲۰۰ تن برنج سفید تولید شد.

Share