مسرور خبرداد:

منطقه آزاد انزلی اسپانسر ملوان شد | تجهیز بیش از ۱۱ زمین ورزشی در سطح روستاهای مطنقه

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اخذ مجوز اسپانسری از تیم فوتبال ملوان بندر انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: در فصل جدید از رقابت های لیگ یک فوتبال کشور سازمان منطقه آزاد انزلی اسپانسر این تیم پرافتخار خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین کنگره ملی دستاوردهای ورزشی و سلامت و نخستین کنگره ملی مدیریت راهبردی ورزش به میزبانی منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر رضا مسرور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان و پیشکسوتان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان حوزه ورزشی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی سازمان منطقه آزاد انزلی آغاز بکار کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به لزوم حمایت و پرداختن به مسائل ورزشی بیان کرد: در ۵ سال گذشته با توسعه زیر ساخت های ورزشی بیش از ۱۱۰ رویداد ورزشی در سطح ملی و بین المللی به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش نقش مهمی در افزایش نشاط و کاهش ناهنجاری های اجتماعی دارد افزود: بیش از ۱۱ زمین ورزشی در سطح روستا های منطقه آزاد انزلی ایجاد و تجهیز شده و در اختیار جوامع محلی قرار دارد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اخذ مجوز اسپانسری از تیم فوتبال ملوان بندر انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: در فصل جدید از رقابت های لیگ یک فوتبال کشور سازمان منطقه آزاد انزلی اسپانسر این تیم پرافتخار خواهد بود.

در ادامه معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کم تحرکی و عدم توجه به ورزش را مهم ترین چالش پیش رو در حوزه سلامت و ورزش کشور دانست و گفت: ضمن تقدیر از اقدامات شایسته منطقه آزاد انزلی به جهت توسعه و ایجاد زیرساخت های ورزشی، میزبانی از این همایش علمی را گامی موثر در افزایش اطلاع رسانی و بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه ورزش دانست.

دکتر سید عبدالحمید احمدی با اشاره به فقر فعالیت های بدنی در بین عموم مردم و افزایش وزن در بین دانش آموزان افزود: طبق آخرین اطلاعات و آمار بیش از ۳۱ میلیون نفر از جمعیت کشور دچار فشار خون بالا بوده که بیانگر فراگیر شدن کم تحرکی و عدم اطلاع رسانی مناسب در حوزه ورزش و سلامت است.

وی در ادامه به شاخص های مهم ورزشی به جهت افزایش نشاط اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: برای ایجاد محیط فعال، مردم فعال و سیستم فعال اولویت‌ها و برنامه‌ ریزی های مناسبی باید انجام شود دارد و با حمایت دستگاه هایی همچون منطقه آزاد انزلی از ایده های خلاق در حوزه ورزش و پرورش نیروی انسانی استفاده خواهد شد.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در سومین کنگره ی ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت و نخستین کنگره مدیریت راهبردی ورزش گفت: این کنگره یکی از رویدادهای مهم علمی است که در کنار رویدادهای مهم ورزشی کشوری در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود و اساتید محترم از دانشگاه های گیلان تلاشهای ویژه ای برای برگزاری مطلوب این کنگره داشته اند .

مریم بخشی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در این کنگره افزود: اساتید و چهره های شناخته شده ی علوم ورزشی کشور در این کنگره حضور دارند ، اساتیدی که مولف کتب دانشگاهی ورزشی هستند و کتب این عزیزان بر دانش افزایی دانشجویان رشته های ورزشی در دانشگاههای کشور می افزاید.

Share