مشاور سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

معاون رئیس جمهور به گیلان سفر می‌کند+ برنامه‌ها

سیدرضا سیددانش گفت: براساس اعلام دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، محمدباقر نوبخت به عنوان جانشین فرماندهی این ستاد در گیلان تعیین شده و اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، صبح فردا (پنجشنبه) و با حضور ایشان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه برنامه های سفر رسمی معاون رئیس جمهوری و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به استان گیلان را اعلام کرد.

سیدرضا سیددانش گفت: براساس اعلام دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، محمدباقر نوبخت به عنوان جانشین فرماندهی این ستاد در گیلان تعیین شده و اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، صبح فردا (پنجشنبه) و با حضور ایشان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روز جمعه پیشرفت پروژه های آزاد راه قطعه منجیل – رودبار بررسی و نیز راه آهن رشت-انزلی و رشت-آستارا مورد ارزیابی قرار می گیرد تا موانع احتمالی در پیشرفت این پروژه ها با دستور دکتر نوبخت مرتفع شود.

به گفته سیددانش، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر پیش رو، برای کمک به رونق تولید و افزایش فرصت های شغلی در منطقه، از چند واحد تولیدی و صنعتی بازدید و با تولید کنندگان و کارآفرینان دیدار می کند.

عضو شورای صاحبنظران ارتباطات و رسانه با اشاره به روز خبرنگار گفت: به روح پرفتوح شهیدان نازنین این عرصه درود میفرستم و به همه خبرنگاران عزیز تبریک و خدا قوت می‌گویم و ارج می نهیم حضور پُر ثمر همه اصحاب رسانه، روزنامه نگاران، عکاسان، تصویربرداران، مدیران، سردبیران، دبیران و نویسندگان جراید، سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی، خبرگزاری ها و توزیع کنندگان مطبوعات را که نقش بسزایی در روزآمدی اخبار و بکر بودن اطلاعات ایفا می کنند.

سیددانش با بیان اینکه گیلان، استانی فرهنگی با ریشه‌های کهن و اندیشه‌های کاوشگر است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر، شاهد اوج شکوفایی کمی و کیفی جراید محلی و رسانه های بومی در این استان بوده ایم.

رئیس سابق مرکز رسانه‌ای مهر گفت: جوان های زیادی با کوله باری از عشق و باوری روشن، وارد این عرصه شدند که هر نگاه صاحب انصافی می تواند تاثیر این حضور را در مطبوعات و پایگاه های خبری گیلان ببیند.

عضو شورای فرهنگ و رسانه یادآور شد: اکنون در رسانه های استانی انسان های فرهیخته ای داریم که با تمرین و ممارست فراوان پله های تکامل و ترقی را طی نموده و با امتزاج فرهنگ و هنر، تبلوری رسانه ای را در تحولی عمیق با امیدهای بسیار رقم زده اند که اقبال مخاطبان را نیز درپی داشته است.

وی تصریح کرد: به یقین نیروی انسانی عاشق و مسئولیت پذیر، سرمایه ای بسیار گرانسنگ برای داشتن کیفیتی بالاتر خواهد بود که آموزش اندیشه های جوان، همراه با انتقال تجربیات پیشکسوتان عرصه خبر را نیز طلب می کند.

سیددانش اضافه کرد: به همین مناسبت نشست خبری نیز با دعوت از خبرنگاران استان توسط خانه مطبوعات گیلان برای این سفر دو روزه پیش بینی شده که با حضور معاون رئیس جمهوری در رشت برگزار می شود.

وی با یادآوری برنامه ها و سفرهای اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی هفته های گذشته گفت: دکتر نوبخت نیمه تیرماه به استان یزد سفر و از دو طرح نیمه تمام شامل ساخت خط دوم بافق – ارژنگ و خط آهن یزد – اقلید فارس بازدید کرد ضمن آنکه ۲۳ تیرماه نیز در سفر به خراسان شمالی، در نشست شورای اداری و توسعه این استان حضور یافت که به طور قطع ثمرات زیادی برای استان های یادشده دارد.

وی اضافه کرد: همچنین دکتر نوبخت هشتم مردادماه جاری با سفر به ورامین، دو پروژه تولید و رنگرزی پارچه در شهرک صنعتی سالاریه ورامین را افتتاح کرد ضمن اینکه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، مشترک با شهرستان های جنوب شرق استان (ورامین، قرچک و پیشوا) در قرچک برگزار شد.

سیددانش بازدید معاون رئیس جمهوری از روند احداث جاده قزوین – رحیم آباد – کلاچای در جریان سفر وی به استان قزوین و نیز بازدید از طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر و همچنین سفر به سیستان و بلوچستان در دهم مردادماه جاری و بازدید از مراحل تکمیل خط آهن چابهار – زاهدان را از جمله دیگر برنامه های اخیر دکتر نوبخت برای شتاب بخشی به روند توسعه در سراسر ایران اسلامی ذکر کرد.

Share