نوبخت خبرداد:

مشکلات اقتصادی رو به پایان است | کشور در حوزه‌های عمرانی مشکل مالی ندارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه‌های عمرانی در کشور به هیچ وجه مشکل مالی نداریم، گفت: احداث خطوط ریلی سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا تسریع پیدا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بوجه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: احداث خطوط ریلی سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا تسریع پیدا خواهد شد.

وی گفت: اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی مورد نیاز در صورتی که این پروژه را تا پایان سال به اتمام برسد پرداخت خواهد شد و در مقابل پرداخت پول باید اقدامات عمرانی انجام شود.

معاون رئیس جمهور افزود: اعتبار مورد نیاز خطوط ریلی جنوب شرق استان تهران روز شنبه پرداخت خواهد شد تا پایان سال به اتمام می رسد.

نوبخت تصریح کرد: مشکلات و پروژه‌های مورد نیاز مردم دشت ورامین لیست خواهد شد و به اطلاع رئیس جمهور خواهد رسید تا در جریان مشکلات قرار گیرد و دعوت رسمی مردم دشت ورامین به رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی از وظایف مسوول ملی این است که از تریبون‌های مختلف مشکلات مردم را بشنوند و سعی در رفع آنها برآید.

رئیس سازمان برنامه بوجه کشور گفت: از وظایف مسوولان ملی این است که در شهرستانها حضور پیدا کرده و مشکلات را جمع بندی و به اطلاع مسوولان ذی‌ربط اطلاع داده شود.

نوبخت تاکید کرد: کشور در سخت‌ترین نوع تحریم‌های جهان قرار دارد و این چنین تحریمی برای هیچ کشوری تاکنون در نظر گرفته نشده است و استکبار جهانی اعلام کرده است که صادرات نفتی باید به صفر برسد و اجازه ورود هیچگونه تجهیزات بهداشتی، غذایی، صنعتی وجود ندارد.

وی یاد آور شد: در حوزه برجام و توافق نامه بین‌المللی به توافقاتی رسیده بودیم که رئیس جمهور غیر قابل اعتماد امریکا برجام را نقض کرد و از آن خارج شد و تمام‌تعهدات بین المللی را برهم زد.

نوبخت خاطرنشان کرد: علت افزایش تورم موجود در جامعه بخاطر هجوم عده‌ای سرمایه‌دار بود که قیمت کالاها را با تهدید امریکا بالا بردند.

این مسوول افزود: باید از تحریم‌های موجود بهره لازم و کافی را ببریم و این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و راه رشد و پیشرفت را در صنایع محقق کنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: در حوزه‌های عمرانی در کشور به هیچ وجه مشکل مالی نداریم، اعتبار عمرانی موجود در کشور باید مدیریت شود تا پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در کشور تامین اعتبار شود.

نویخت در پایان گفت: مشکلات اقتصادی رو به پایان است، سختی به زودی به پایان می رسد و از مشکلات با سربلندی عبور خواهیم کرد.

Share