فرمانده ناجا مطرح کرد:

مردم پلیس را دوست دارند | ناجا از نظر محبوبیت و اعتماد در میان مردم، دومین دستگاه است

سردار حسین اشتری، با اشاره به جایگاه پلیس در میان شهروندان اظهار کرد: برابر نظرسنجی‌هایی که انجام شده، هر سال اعتماد مردم به پلیس بیشتر شده است؛ اینها را با استناد به نتایج نظرسنجی ۴ سازمان معتبر خارج از مجموعه نیروی انتظامی می‌گویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در مراسم تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه پلیس که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به جایگاه پلیس در میان شهروندان اظهار کرد: برابر نظرسنجی‌هایی که انجام شده، هر سال اعتماد مردم به پلیس بیشتر شده است؛ اینها را با استناد به نتایج نظرسنجی ۴ سازمان معتبر خارج از مجموعه نیروی انتظامی می‌گویم.

اشتری با بیان اینکه مردم پلیس را دوست دارند، گفت: مردم در کنار پلیس احساس آرامش می‌کنند و این یک مزیت برای پلیس است. حتی خود من نیز اگر با خانواده در جاده رانندگی کنم، وقتی چراغ گردان پلیس را می‌بینم ،احساس آرامش می کنم.

سردار اشتری با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس در میان ۳۲ دستگاه در رتبه بالایی قرار دارد، اظهار کرد: حتی میزان اعتماد مردم به پلیس در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ افزایش داشته است.

فرمانده ناجا افزود: ناجا از نظر محبوبیت و اعتماد در میان مردم، دومین دستگاه است که البته نتایج نهایی نظرسنجی آن به زودی اعلام خواهد شد. این نتیجه و افزایش محبوبیت پلیس برای ما بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت اعتماد مردم به پلیس یعنی تقویت امنیت، خاطر نشان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که پلیس را تقویت کرده و از آن حمایت کنند. ماموریت های بسیاری داریم که امیدواریم در رسانه‌ها منعکس شود.

سردار اشتری با اشاره به اقدامات ماموران پلیس اظهار کرد: من تأکید کردم که از آن مامور زن پلیس مترو که جان زنی باردار را نجات داد، حتما تقدیر شود. ما از ماموران مان که اقدامات انسان دوستانه انجام می دهند، تشکر می کنیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا  در مورد مامور ماجرای پارک پلیس، حمایت پلیس از این مامور دیر انجام شد، گفت: در مورد آن مأمور بنده نیم ساعت بعد اعلام کردم که آن فرد وظیفه خودش را انجام داده و کسی نمی‌تواند با او برخورد کند. چند روز بعد از او تقدیر هم شد. در مورد آن مأمور خانم که سال گذشته در فیلمی تقطیع شده درگیری وی منتشر شد هم همین طور بود و ما بررسی کردیم و دیدیم که آن مأمور وظایف خود را به درستی انجام داده است.

وی افزود: مأموران ما هر جا که بر اساس قانون عمل کنند و وظایف‌شان را انجام دهند، ما از آنان حمایت خواهیم کرد.

فرمانده ناجا در بخشی از سخنان خود به وقایع دی ماه ۹۶ اشاره کرد و گفت: در آن ایام دشمن به دنبال کشته سازی بود و قصد داشتند درگیری ایجاد شود که به هدف خود برسند، اما پلیس به خوبی این مسئله را مدیریت کرد؛ به طوری که حتی رئیس جمهور یکی از کشورها زنگ زد و تشکر کرد و در دیدارهای مختلف نیز به آن اشاره شد. در مواقع اینچنینی باید صحنه مدیریت شود و رفتار پلیس در مواجهه با این پدیده‌ها با مواجهه با اراذل و اوباش، متجاوزان و نظایر آنها که برخورد قاطع با اشد مجازات است، تفاوت دارد.

جرایم در فضای مجازی رشد پیدا کرده است

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی باید مدیریت شود گفت: جرایم در فضای مجازی رشد پیدا کرده و مردم از ما می‌خواهند که در این زمینه اقداماتی انجام شود که  امیدواریم مسئولان مربوطه در این خصوص اقدام کنند.

فرمانده ناجا به انتشار فیلم ها و تصاویری از تخلفات برخی ماموران پلیس در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: امروز ممکن است مأمور ما در یک نقطه از کشور یک موتورسیکلت را متوقف کند بلافاصله فیلمش در فضای مجازی و سراسر کشور پخش می شود اما تخلفاتی که در این فیلم ها مشاهده می شود امروز به کمتر از یک دهم رسیده اما چون فضای مجازی گسترش یافته این فیلم ها و تصاویر بیشتر از قبل منتشر می‌شود.

عذرخواهی نماینده‌ای که با مامور پلیس درگیر شده بود

فرمانده ناجا در مورد رفتار یک نماینده مجلس با مامور پلیس راهور نیز گفت: آن نماینده مجلس در جمع آمد و عذرخواهی کرد ما به مامور مان نیز گفتیم که مختار است که رضایت بدهد یا نه اما علاوه بر آن شکایت خود ما نیز یک شکایت را طرح کردیم. در مسئله شیراز فردی که به مأمور ما بی‌احترامی کرده بود هنوز در زندان است و با کسانی که طرفدارش بودند نیز برخورد کردیم. در این موارد شما بدانید که ما از مامور مان حمایت می‌کنیم و یک شکایت مأمور ما می کند و یک شکایت نیز خود ما انجام می‌دهیم و پیگیر آن هستیم امیدوارم همه رسانه‌ها نیز برای صیانت از اقتدار ناجا تلاش کنند.

اراذل و اوباش تحت رصد و نظارت پلیس هستند

سردار اشتری با بیان اینکه امروز پلیس جمهوری اسلامی یک پلیس مقتدر هوشمند و مردمی است خاطرنشان کرد: امروز محله‌ای را نداریم که بگوییم یک سال، شش ماه یا مدت زیادی است که اراذل و اوباش در آن قدرت نمایی می کنند ممکن است چند تازه به دوران رسیده بخواهند اقداماتی را انجام دهند اما بلافاصله پلیس با آنها برخورد می‌کند و باید بدانید که این افراد تحت رصد و نظارت پلیس هستند قبل از مناسبت‌های مختلف نظیر چهارشنبه سوری و نظایر آن این افراد را احضار می‌کنیم و حتی بسیاری از آنها حتی تغییر مکان خود را نیز به پلیس اطلاع می دهند.

فرمانده ناجا از تجمیع سامانه‌های پلیس خبر داد و گفت : در سال‌های قبل ممکن بود یک فرد تحت تعقیب پلیس آگاهی به اداره گذرنامه برود و گذرنامه اش را بگیرد یا پلاک خودرو تعویض شود اما امروز با تجمیع سامانه‌های تمام این اطلاعات یکسان بوده و هماهنگی خوبی برقرار است.

فرمانده ناجا ابراز امیدواری کرد که تا سه سال آینده نیروی انتظامی بتواند به عنوان یک الگو در کشورهای منطقه شناخته شود و حتی بتواند برای دیگر سازمان‌ها نیز به عنوان یک الگو باشد.

ادامه دارد…

Share