جهان آرای: این بزرگمرد معنای جدیدی به مفهوم فداکاری بخشید

مراسم گرامیداشت «حسن امیدزاده»، معلم فداکار گیلانی در شفت برگزار شد

جهان آرای در مراسم گرامیداشت «حسن امیدزاده» گفت: این بزرگمرد معنای جدیدی به مفهوم فداکاری بخشید، وی با آنکه می دانست این حرکت ممکن است تبعات بسیار سخت و رنج آوری برای شخص او و خانواده اش در پی داشته باشد، در لحظه‌ای ویژه تصمیم گرفت و به امید نجات کودکان به دل آتش سوزان زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم گرامیداشت یاد و نام «حسن امیدزاده» معلم فداکار گیلانی با حضور گسترده فرهنگیان و مسئولان در شهر شفت برگزار شد.

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره معلم فداکار «حاج حسن امیدزاده» با یادآوری تعریف و تجربه هایی که هریک از افراد در طی دوران زندگی خود از فداکاری در عرصه های مختلف دارند گفت: «این بزرگمرد معنای جدیدی به مفهوم فداکاری بخشید. وی با آنکه می دانست این حرکت ممکن است تبعات بسیار سخت و رنج آوری برای شخص او و خانواده اش در پی داشته باشد. در لحظه ای ویژه تصمیم سخت را گرفت و به امید نجات کودکان پاک و معصوم روستایی به دل آتش سوزان زد. بدون تردید این عمل خارق العاده و تحسین برانگیز نمی توانست بدون داشتن اعتقادات و  زمینه قوی مذهبی، اخلاقی و فرهنگی او باشد.»

در این مراسم که به همت آموزش و پرورش شهرستان شفت و با حضور گسترده فرهنگیان و مسئولان این شهرستان برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با ذکر نمونه هایی از فداکاری های معلمان استان و کشور در راه خدمت به دانش آموزان و مردم؛ از جامعه معلمان کشور خواست تا علی رغم شرایطی که ممکن است ناگوار هم باشد، مراقب شانیت و مرتبت معلمی خود باشند و بزرگانی چون زنده یاد حسن امیدزاده را الگو و نمونه خود در کارها قرار دهند.

در پایان جلسه نیز با اهدای لوح تقدیر از خانواده زنده یاد حسن امیدزاده و همچنین از «اکبر عابدی» دیگر معلم فداکاری که در آن روز به کمک کودکان روستایی شتافت و خود نیز دچار حادثه شد، تقدیر شد.

شایان ذکر است، حسن امیدزاده معلم فداکار دبستان روستای «بیجارسر» از توابع شهرستان شفت بود که بعد از واژگون شدن بخاری نفتی کلاس درس کودکان، به همراه دیگر همکار خود «اکبر عابدی» برای نجات جان بیش از سی دانش آموز محاصره شده در شعله های آتش، وارد کلاس درس شد و علی رغم  صدمات جدی ای که دید موفق به نجات جان آنها شد. نام ایشان و یاد عمل ایثارگرانه ایشان بعدها در کتاب های درسی  دانش آموزان ایران در کنار فداکاران بزرگی چون «ریزعلی خواجوی» قرار گرفت تا نسل های آینده نیز با این الگوی بزرگ ایثار و از خودگذشتگی بهتر آشنا شوند.

Share