مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مراسم‎های مذهبی نباید نفتی و دولتی شوند | اجرای طرح مائده ولایت در گیلان

مدیرکل تبلیغات گیلان با بیان کمک های دستگاه های دولتی و اجرایی تصریح کرد: مسئولان اجرایی در مناسبت های مذهبی فقط نقش حمایتی داشته باشند نه دخالت و متولی گری.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران گفت: اگر روزی از من سوال کنند که چه روزی مناسب روز خبرنگار است من روز شهادت حضرت زینب (س) را بهترین روز برای روز خبرنگار می دانم زیرا همانطور که همه می‌دانید کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
حجت الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) نمونه یک خبرنگار هستند گفت: ایشان با بیان رسای خود در آن برهه زمانی کار رسانه ای انجام دادند.
وی افزود: خبرنگاران باید زینب گونه و با هدف ابلاغ پیام مهم اسلام به جهان کار کنند زیرا رسیدن به تمدن نوین اسلامی و بازیابی هویت انسانی یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
مهدوی در ادامه به غدیر خم اشاره و تصریح کرد: روز عید غدیر خم روز ابلاغ ولایت انسان کامل بر بشریت و غدیر خم بزرگترین و مهمترین عید برای بشریت است.
این مسئول اظهار کرد: سازمان تبلیغات بر اساس وظیفه دینی و سازمانی و تشکیلاتی خود برای جهت دهی فرهنگ عمومی به عنوان یکی از زیر سازهای تمدن اسلامی امسال پیگیر احیای سنت های فراموش شده و مورد تاکید اهل بیت عصمت و طهارت است.
وی ادامه داد: یکی از از این سنت ها اطعام است و طعام و بیش از یکصد آداب و رسوم معنوی در این روز باشکوه برگزار می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به طرح مائده ولایت اشاره کرد و افزود: امسال یک هزار و چهارصد و سی امین سال واقعه غدیر خم را جشن می‌گیریم و به این مناسبت طرح مائده ولایت برای طعام هزار و ۴۳۰خانواده در گیلان اجرایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح هر خانواده به اندازه وسعش حداقل با دادن یک پرس غذای نذری مشارکت می‌کند.
مهدوی با بیان اینکه نمازظهر غدیر بسیار سفارش شده است، گفت: امسال به صورت نمادین در مصلی های استان نمازظهر عید غدیر برگزار می شود.
وی به سیاست های کلان سازمان تبلیعات به مناسب عید غدیر اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی دهه امامت با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، توجه به شعار دهه امامت که لبیک یا رسول الله است و بیانیه گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از مبلغین جهت ترویج مسئله غدیر، توجه به برنامه های فرهنگی و تبلیغی به ویژه بیان و تفسیر آیات ولایت و خطبه خوانی غدیر برای معرفت افزایی فرهنگ علوی، برگزاری نشست های دینی، هماهنگی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای سخنرانی پیش از نماز، همکاری با تمام دستگاه ها به ویژه ستاد عید غدیر خم، تعامل و همکاری با ارگان های مختلف جهت برپایی ایستگاه های صلواتی، آذین بندی شهری و محلات با مشارکت مردم، برپایی جشن و سرور و تجلیل از سادات شهید و مدافعان حرم است.
وی افزود: سازمان تبلیغات اصرار بر این دارد که در مراسم های مذهبی مشارکت مردمی بیشتر باشد و دستگاه های دولتی و حکومتی می توانند حمایت کنند اما اگر بخواهند این مراسم ها را دولتی کنند در دراز مدت به این آیین ها آسیب جدی وارد خواهد امد.
مهدوی با بیان اینکه مراسم های مذهبی نباید نفتی شوند، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شایعه ای در جامعه انتشار یافته است که ایستگاههای صلواتی وام های کلان از دستگاه های دولتی گرفته اند که بنده از همینجا اعلام می‌کنم که این شایعه دروغ محض است.
وی افزود: از مسئولان می‌خواهم که حمایت های جزیی خود را به مراسم های مذهبی را به واسطه رسانه ها بزرگ نکنند و آرم های سازمانی خود را در اجرای کارهای مذهبی استفاده نکنند.
وی به موکبهای اربعین اشاره کرد و گفت: دستگاه های دولتی در ستادهای اربعین فقط نقش حمایتی داشته باشند و نقش متولی گری یا دخالتی نداشته باشند.

Share