معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا بیان کرد:

محل دفع زباله در نوار ساحلی آستارا تهدیدی برای سلامتی است

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا با بیان این که محل دفن زباله در نوار ساحلی این شهرستان به تهدید بزرگ زیست محیطی تبدیل شده است بر لزوم همکاری دستگاه ها و نهادهایی نظیر آموزش وپرورش، شهرداری و دهیاری های این شهرستان برای فرهنگ سازی مدیریت پسماند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کامبیز لقمانی مقدم در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا اظهار داشت: تولید زباله در این شهرستان بالاتر از استاندارد جهانی است و اگر تفکیک زباله از مبدا به درستی فرهنگ سازی شود، بیش از ۵۰ درصد حجم و وزن آن کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگر پذیر سال، بخشداران، شهرداران و دهیاران در جهت پاکیزه نگاه داشتن مناطق شهری و روستایی تلاش کنند.

وی افزود: تعدادی از افراد سودجو به خاطر کاهش زمان و هزینه حمل و نقل، نخاله و پسماند خانگی را در سطح رودخانه ها و جاده ها تخلیه می کنند و باید در چارچوب قانون با آن افراد برخورد شود.

لقمانی مقدم با تاکید بر لزوم دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی، مطب های پزشکان و مراکز تزریقاتی، بیان کرد: این زباله ها خطرناکترین نوع زباله در سطح جهان هستند و اگر درست مدیریت نشوند باعث شیوع بیماری و آلودگی های فراگیر می شود.

وی متذکر شد: مراکز تزریق و مطب ها باید زباله های بهداشتی را از خانگی تفکیک کرده و از قرار دادن پسماند بهداشتی در محل جمع آوری پسماند خانگی موجود در سطح شهر خودداری کنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

Share