خطیب جمعه اسالم:

متولیان فرهنگ و اقتصاد مرده اند | ازدواجی که با اینترنت شکل بگیرد با sms هم تمام می شود

امام جمعه اسالم با اشاره به آمار تکان دهنده سیزده میلیون جوان که سن مناسب ازدواج آنها گذشته است افزود: چشم و هم چشمی ها و رقابت ها مانع تشکیل خانواده و سست شدن بنیان خانواده ها و بروز طلاق عاطفی در جامعه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام محمد تقی(ع) به بیان فضائل آن امام همام به عنوان جوان ترین امام شهید پرداخت و گفت: امامت در سن جوانی و مقام شامخ علمی که در مناظره با علمای مذاهب مختلف آشکار گردید از فضائل امام جواد(ع) می باشد.

باقری با گرامیداشت شانزده مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به دستور امام خمینی (ره) به اهمیت جهاد علمی و فرهنگی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: جهاد یعنی تلاش مضاعف و کار با انگیزه و این مهم در مرکز حساسی مثل دانشگاه ها نمود بیشتری دارد که دستاوردهای علمی نوین از جمله آنها می باشد.

خطیب جمعه اسالم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهدای دیپلمات ایران در حادثه تروریستی کنسولگری ایران در مزار شریف ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری از مشاغل سخت و تأثیرگذار جامعه است که رسالت سنگین روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه بر عهده این عزیزان است که به رسالت قلم عمل می کنند و اخبار امیدبخش به جامعه مخابره می کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از خبرنگاران گیلانی گفت: بحمدلله استان گیلان از استانهای پیشگام در عرصه خبر و خبرنگاری است که از نعمت خبرنگاران فرهیخته و فعالان پویا در عرصه فضای مجازی بهره می برد، که برای همه این عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

امام جمعه اسالم ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تحریم وزریر امور خارجه کشورمان گفت: این اقدام آمریکا راه های گفتگو و مذاکره را بست و نشان داد که ادعای دولتمردان آمریکا مثل ترامپ و پمپئو در مورد مذاکره و حل مشکلات با جمهوری اسلامی ایران دروغی بیش نیست.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید دوباره این نکته که امام جمعه گوش شنوای مردم و تریبون نماز جمعه جایی برای بیان مشکلات مردم است عنوان کرد: عده ای از جوانان فرهیخته و تحصلیکرده به جای انتخاب شغلهای پردرآمد و کم دردسر از روی عشق و علاقه شغل مقدس معلمی را انتخاب کرده اند. اما بعد از شرکت در آزمون استخدامی و گذراندن دوره های پودمانی و تدریس آزمایشی با مانع جدیدی به نام آزمون «اصلح» مواجه شده اند.

باقری گفت: سؤال اینجاست اگر آزمون استخدامی و دوره های پودمانی و آزمایشی از صلاحیت و سلامت کافی برخوردار نبودند چرا این گروه از مهارت آموختگان ماده ۲۸ را مجبور به گذراندن آن کرده اید؟ اگر هم آزمون و دوره ها مشکل نداشتند چرا چوب لای چرخ این معلم های پیمانی می کنید؟

وی افزود: البته از وزارتی که بی صاحب مانده و وزیر آن با وجود کلی مشکل و دغدغه ی دانش آموزان کنکوری و معلمان پیمانی، فرهنگیان شاغل و بازنشسته به سودای قدرت جدید وزارت را رها کرده و خواب نمایندگی مجلس را در سر می پروراند بیش از این انتظاری نیست.

امام جمعه اسالم با تبریک روز اول ذیحجه، سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ملی ازدواج به اهمیت این سنت الهی و نبوی که مطابق با فطرت و غریزه بشری می باشد گفت: یکی از نشانه های قدرت خدا قرار دادن زوج همنوع برای بشر به جهت ایجاد آرامش است.

وی با بیان اینکه ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای تشکیل خانواده در نهایت سادگی و سلامت است افزود متأسفانه امروز از این الگوهای آسمانی فاصله گرفته ایم و مراسمات ازدواج مبتلا به حسادت و چشم و هم چشمی شده است که توجه ها را از اصل قضیه ازدواج دور کرده و بیشتر به تجملات معطوف کرده است.

امام جمعه اسالم با اشاره به آمار تکان دهنده سیزده میلیون جوان که سن مناسب ازدواج آنها گذشته است افزود: چشم و هم چشمی ها و رقابت ها مانع تشکیل خانواده و سست شدن بنیان خانواده ها و بروز طلاق عاطفی در جامعه شده است. دوام ازدواج ها به کمتر از پنج سال رسیده است. ازدواجی که با اینترنت شکل بگیرد با sms هم تمام می شود. امروزه طلاق از فسخ معامله پراید آسان تر است و عده ای با افتخار جشن طلاق می گیرند.

وی اظهار داشت: البته بنده معتقدم جوانان دهه هفتادی و هشتادی محجوب و با حیا هستند لیکن در برخی مواقع نیاز به هدایت انرژی دارند که خانواده ها، متولیان فرهنگ و اقتصاد جامعه باید زمینه و بستر مناسب برای ازدواج آسان آنها را فراهم کنند. اما متأسفانه گویا متولیان فرهنگ و اقتصاد مرده اند که جامعه ما به این روز افتاده است.

Share