محمدحسین قربانی مطرح کرد:

ماجرای ‌رانتخواری ‌در حوزه غذا و دارو | امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو ‌برای ثبت سفارش واردات دارو

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته‌ای مشترک برای رسیدگی به تخلفات در زمینه تأمین دارو خبر داد و گفت: برای مقابله با رانت‌خواری در سازمان غذا و دارو باید سازوکارهای این سازمان شفاف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی شفافیت در سازمان غذا و دارو، مقابله با رانت‌خواری و حذف امضاهای طلایی در مجموعه این سازمان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: کمیته مشترک دولت و مجلس برای تحقیق و رسیدگی به تخلفات در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی تشکیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از فراهم شدن مقدمات فعالیت کمیته مشترک بین دولت و مجلس برای تحقیق بیشتر در مورد انحرافات ایجاد شده در سازمان غذا و دارو سخن گفت و عنوان کرد: به غیر از سازمان غذا و دارو و مجلس، نمایندگانی از حوزه‌های نظارتی نیز در این کمیته مشترک و ویژه عضویت دارند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس یکی از دغدغه‌های دولت در بحث سلامت را نابه‌سامانی‌های ایجاد شده در حوزه سازمان غذا و دارو خواند و تصریح کرد: در همین راستا یکی از شعارهایی که نمکی در بدو ورودش به وزارت بهداشت و درمان داده بود نیز به شفافیت در حوزه سلامت به‌ویژه در بخش سازمان غذا و تأکید داشت.

قربانی تخصیص ارز با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دولت برای تأمین داروهای خاص و تجهیزات پزشکی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: طبق تحقیقات به عمل آمده رانت‌های زیادی در مجموعه سازمان غذا و دارو اتفاق افتاده است به همین دلیل کمیته‌ای مشترک برای بررسی عملکرد این سازمان در حوزه تأمین دارو تشکیل شد.

وی شفافیت در نحوه تأمین دارو و بررسی بحث امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو را از جمله اهداف تشکیل این کمیته مشترک دانست و گفت: ایجاد ساختاری مناسب جهت شفافیت اطلاعات اقتصادی، نظارت بر نحوه ثبت سفارش واردات دارو و مشخص بودن نحوه تخصیص ارز برای این‌کار، در سازمان غذا و دارو ضروری است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حمایت از بخش خصوصی برای تأمین داروهای مورد نیاز کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بخش خصوصی بازوی وزارت بهداشت و درمان برای تأمین داروهای مورد نیاز کشور است بنابراین باید برای تقویت و حمایت از آنان سازو کارهایی تدوین و عملیاتی شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از جلسه دیروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هدف بحث و بررسی در مورد سازمان غذا و دارو را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این جلسه حذف امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو و نظارت دقیق‌تر بر نحوه صدور مجوزها به صورت مفصل توسط نمایندگان مورد کنکاش قرار گرفت.

Share