با پیروزی سه بر دو مقابل ایتالیا صورت گرفت؛

قهرمانی تاریخی جوانان والیبال ایران در جهان

تیم ملی والیبال جوانان ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به مصاف ایتالیا رفت و توانست این تیم را با نتیجه سه بر دو پشت سر بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امروز (شنبه) در بازی فینال رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۹ در بحرین، تیم ملی والیبال جوانان ایران از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف تیم ایتالیا رفت.

شاگردان بهروز عطایی با لباس سفید رنگ و با ترکیب امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مهران فیض‌امام‌دوست، امیرحسین اسفندیار (کاپیتان)، پوریا یَلی، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) این بازی را آغاز کردند. تیم ملی ایتالیا نیز با ترکیب لورنزو، فرانسسکو رسین، لئاندرو موسکا، کریستین گامبا، لورنزو اسپروتو و دنیلی لاویا به مصاف تیم ایران رفت.

ست اول: ۱۷ – ۲۵ ایتالیا

با شروع ست نخست بازی این تیم ایتالیا بود که عملکرد خوبی در دریافت‌های اول و زدن سرویس داشت و توانست ۶ – ۲ از ایران پیش بیافتد. ایتالیایی‌ها اختلاف چهار امتیازی را حفظ کردند تا این که عطایی در امتیاز ۷ – ۳ درخواست وقت استراحت کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران روی آبشار یلی فاصله را به سه امتیاز کاهش داد اما ایتالیا ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. در ادامه با سرویس‌های خوب اسفندیار ایران فاصله را به یک امتیاز کاهش داد و بازی ۱۲ – ۱۱ شد. در حالی که ایران می‌توانست در امتیاز ۱۳ بازی را به تساوی بکشد، با اشتباه یلی در زدن آبشار ایتالیا ۱۴ – ۱۲ پیش افتاد. در نهایت ایران با درخشش فلاحت‌خواه بازی را در امتیاز ۱۴ به تساوی کشید اما این ایتالیا بود که ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت دوم را کسب کرد.

با شروع مجدد بازی ایتالیا در دفاع روی تور عملکرد خوبی داشت و ۱۹ – ۱۶ از ایران پیشی گرفت. درخشش دنیل برای ایتالیا ادامه داشت تا آن‌ها در نتیجه ۲۰ – ۱۶ پیشی بگیرند. در ادامه هم این شاگردان مونیکا بودند که با سرویس‌های خوب خود دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده و ۲۵-۱۷ پیروز ست نخست بازی شدند.

ست دوم: ۲۵ – ۱۷ ایران

در ست دوم بازی، ایران دو امتیاز ابتدایی را با درخشش امیرحسین اسفندیار کسب کرد. با سرویس خوب مهران فیض‌ امام‌دوست ایران ۵ – ۱ از ایتالیا پیشی گرفت تا مونیکا کرسا درخواست وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم به زمین، ایران با دفاع توخته ۶ – ۱ پیشی گرفت. پس از یک رابی زیبا ایران با آبشار پر قدرت توخته ۸ – ۲ وقت استراحت فنی اول در این ست را کسب کرد. با شروع مجدد بازی ایتالیا فاصله را در حالی به ۳ امتیاز کاهش داد که ایران ۱۱-۸ پیش بود. با درخشش فیض امام‌دوست در خط سرویس و امیرحسین اسفندیار در حمله، ایران بار دیگر با ۵ امتیاز اختلاف، ۱۴-۹ از ایتالیا پیشی گرفت. با دو امتیاز متوالی یلی ایران ۱۶-۱۰ وقت استراحت فنی دوم را هم کسب کرد.

در ادامه با خطای تور بازیکن ایتالیا و آبشار اسفندیار ایران دو امتیاز متوالی دیگر کسب کرد تا ۱۸-۱۰ فاصله بگیرد و مونیکا کرسا را مجبور به تقاضای وقت استراحت کند. ایتالیا در حالی اختلاف را به ۵ امتیاز کاهش داد که ایران همچنان ۲۰-۱۵ از حریف پیش بود و عطایی در این امتیاز درخواست وقت استراحت کرد. با آبشار شریفی و سرویس خوب فلاحت‌خواه بار دیگر فاصله ۷ امتیاز شد. با درخشش فیض امام دوست در دفاع روی تور و درخشش یلی و اسفندیار در زدن آبشار، ایران ۲۵-۱۷ ست دوم را برد تا بازی در مجموع یک بر یک مساوی شود.

ست سوم: ۲۵ – ۲۳ ایران

در ست سوم، اولین امتیاز بازی را یلی برای ایران کسب کرد اما در ادامه ایتالیا ۲ – ۱ پیش افتاد. روی اشتباه بازیکن ایتالیا در زدن سرویس بازی در امتیاز ۳ برابر شد و ایران با آبشار شریفی ۴ – ۳ از حریف پیش افتاد. در ادامه اما این ایتالیا بود که عملکرد بهتری در دریافت‌های اول داشت و ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با ورود دو تیم به زمین، ایتالیا یک امتیاز دیگر کسب کرده و ۹ – ۶ پیشی گرفت. ایتالیا یک امتیاز دیگر کسب کرد تا عطایی در امتیاز ۱۲ – ۸ درخواست وقت استراحت کند. پس از یک رالی زیبا ایران امتیاز ۹ را کسب کرد. بار دیگر پس از یک رالی ۳۰ ثانیه‌ای ایران نهایتا امتیاز ۱۰ را کسب کرد تا اختلاف به دو امتیاز کاهش یابد. در ست رالی‌ها ایران امتیاز ۱۱ را نیز بعد از یک رالی کسب کرد تا اختلاف به حداقل برسد. در حالی که بازی به صورت پایاپای ادامه داشت، ایتالیا دو امتیاز متوالی کسب کرد تا ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت دوم بازی را کسب کند.

با شروع مجدد بازی این ایتالیا بود که عملکرد بهتری در دریافت‌های اول و زدن سرویس داشت و توانست ۱۸ – ۱۴ پیشی بگیرد تا عطایی برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین عملکرد خوب ایران در حمله و دفاع باعث شد تا اختلاف دو تیم در حالی به یک امتیاز برسد که ایتالیا ۱۸-۱۹ پیش بود. با دفاع امیرحسین اسفندیار، ایران نهایتا در امتیاز ۱۹ بازی را به تساوی کشید و با آبشار یلی ۲۰-۱۹ پیش افتاد تا ایتالیا تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که ایتالیا دو امتیاز پیش افتاده بود، ایران با درخشش اسفندیار در امتیاز ۲۳ بازی را به تساوی کشاند و با دو امتیاز سرویس کاپیتان اسفندیار، ۲۵-۲۳ ست سوم را برد تا دو بر یک از حریف پیش افتد.

ست چهارم: ۲۲ – ۲۵ ایتالیا

در ست چهارم، ایران امتیاز اول را کسب کرد و با اشتباه بازیکن ایتالیا در زدن سرویس ۲ – ۱ پیش افتاد. ایران با کسب دو امتیاز متوالی و با آبشار یلی ۴ – ۲ از حریف پیشی گرفت اما ایتالیا در همان امتیاز ۴ بازی را به تساوی کشاند. با آبشار و سرویس شریفی ایران بار دیگر ۶ – ۴ پیش افتاد. بار دیگر ایتالیا در امتیاز ۷ بازی را به تساوی‌ کشاند اما این شاگردان عطایی بودند که ۸-۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کردند. با شروع مجدد بازی، ایتالیا پنج امتیاز متوالی را با اشتباه بازیکنان ایران کسب کرده و ۱۳-۹ پیش افتاد. پس از یک رالی ۲۷ ثانیه‌ای ایران با آبشار شریفی و سرویس فلاحت‌خواه فاصله را به یک امتیاز کاهش داد اما در نهایت این ایتالیا بود که ۱۶-۱۳ وقت استراحت دوم این ست را کسب کرد.

با شروع مجدد بازی، ایتالیا یک امتیاز دیگر کسب کرد تا ۱۷-۱۳ از ایران پیشی گرفته و عطایی را مجبور به تقاضای وقت استراحت کند. ایران در حالی اختلاف را به دو امتیاز کاهش داد که ایتالیا ۲۰-۱۸ پیش بود. در ادامه نیز ایتالیا توانست اختلاف سه امتیازی خود با ایران را حفظ کرده و ۲۵-۲۲ پیروز ست چهارم شود تا بازی در مجموع دو بر دو مساوی شود.

ست پنجم: ۱۵ – ۱۲ ایران

با شروع این ست، ایتالیا دو بر یک از ایران پیش افتاد اما درخشش فیض امام‌دوست بازی را به تساوی کشاند. در ادامه ایران توانست با درخشش شریفی در حمله و سرویس، ۴ – ۳ از ایتالیا پیش افتد. دو تیم به صورت پایاپای پیش رفتند تا این که در امتیاز ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول کسب شد تا دو تیم جای خود را در زمین تغییر دهند.

فاصله دو امتیازی دو تیم با عملکرد خوب بازیکنان ایران در زمین حفظ شد تا ایران همچنان ۹-۷ از ایتالیا پیش باشد اما در ادامه با سرویس‌های خوب ایتالیا بازی در امتیاز ۹ به تساوی کشیده شد تا عطایی تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین، ایران امتیاز ۱۰ را کسب کرد اما ایتالیا با دو امتیاز متوالی ۱۱-۱۰ از ایران پیش افتاد تا عطایی بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین، این ایران بود که دو امتیاز متوالی را با درخشش شریفی و اسفندیار کسب کرد و ۱۲-۱۱ پیش افتاد تا ایتالیا تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی، باز هم ایران یک امتیاز دیگر کسب کرد و فاصله را به دو امتیاز افزایش داد تا ۱۳-۱۱ پیشی بگیرد و ایتالیا را وادار به تقاضای وقت استراحت کند. در پایان ایران با حفظ اختلاف دو امتیاز، یک امتیاز دیگر را کسب کرد تا ۱۵-۱۲ پیروز ست پایانی شده و نهایتا سه بر دو برنده فینال رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان شود.

Share