برگزاری مراسم روز خبرنگار در شهرستان فومن

فرماندار فومن: ادارات باید با خبرنگاران همکاری داشته باشند

فرماندار شهرستان فومن با تأکید بر این که ادارات باید با خبرنگاران همکاری داشته باشند و پاسخگوی پرسش های ایشان باشند، افزود: خبرنگاران در شرایط سختی اقدام به تهیه خبر می کنند و از این جهت مستحق همکاری و پاسخگویی از جانب ادارات شهرستان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت روز خبرنگار، مراسمی با حضور محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن، حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای ادارات، خبرنگاران و اصحاب رسانه و مردم شهرستان فومن در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار و در تجلیل از زحمات اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی برگزار شد، ضمن اجرای برنامه موسیقی و اجرای نمایش طنز، از خبرنگاران برتر شهرستان فومن تجلیل شد.

محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن با تبریک این مناسبت به خبرنگاران و اهالی رسانه در شهرستان فومن، به جایگاه مهم خبرنگاری اشاره کرد و افزود: خبرنگار در نقش مدافع حقوق مردم و بیانگر روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و نمی توان نقش موثر آن را نادیده گرفت زیرا خبرنگار در واقع، جستجوگر و نکته بین است و همسو با فوریت می اندیشد و همگام با ضرورت ها اطلاع رسانی می کند.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اهمیت صداقت و راستی در حرفه خبری، اظهار کرد: خبرنگاران با راستی و درستی در مقام روشنگری و فرهنگ سازی در حوزه رسانه و جامعه قرار می گیرند و به منظور استیفای حقوق مردم و لزوم آگاه سازی ایشان تلاش می کنند. بنابراین باید گفت که نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه ای است.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: خبرنگار در جهت ایفای رسالت مدنی و حرفه ای خویش و با استفاده از ابزارها و روش های مشروع، قانونی و درست و به دور از هرگونه جنبه های منفی و مسئولیت زای قانونی در دستور کار خویش فعالیت می کند.

وی با تأکید بر این که ادارات باید با خبرنگاران همکاری داشته باشند و پاسخگوی پرسش های ایشان باشند، افزود: خبرنگاران در شرایط سختی اقدام به تهیه خبر می کنند و از این جهت مستحق همکاری و پاسخگویی از جانب ادارات شهرستان هستند.

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت نیز با بیان این که خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی هستند، بر اهمیت رعایت اخلاق و اصول رفتار حرفه ای تأکید کرد و افزود: رعایت اخلاق و عمل حرفه ای جز ویژگی های بارز خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان فومن است.

وی با اشاره به این که مسئولین در دوره کاری خود با مسائل و فراز و فرودهای مختلفی روبرو هستند، خواستار نقدی واقع بینانه و مبتنی بر صداقت و انصاف از عملکرد دست اندرکاران شد.

در ادامه، تعدادی از خبرنگاران شهرستان فومن به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در این مراسم، پس از اجرای برنامه موسیقی و همچنین برنامه طنز، از تعدادی از خبرنگاران شهرستان فومن تجلیل شد.

Share