سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پاسخ داد:

علت موافقت کمیسیون آموزش مجلس با تعطیلی پنجشنبه‎ها چه بود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس علل موافقت کمیسیون متبوعش با تعطیلی روز پنجشنبه را تشریح و عنوان کرد: این طرح نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه موجب کاهش هزینه‌‎ها نیز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از خانه ملت، سید حمایت میرزاده با اشاره به رأی مثبت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طرح تعطیلی روز پنجشنبه کلیه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها همانند تهران، عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات به منظور تحکیم بنیان خانواده با این طرح موافقت کرد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و این در حالیست که پدر و مادر فرزند باید در محل کار باشند که این مسئله تبدیل به دغدغه و نگرانی برای خانواده‌ها شده است که فرزند به لحاظ تربیتی دچار آسیب نشود.

وی اضافه کرد: برای حمایت از نهاد خانواده و همچنین به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی خانواده‌ها اکثریت این کمیسیون نظر به این دادند که اگر قرار است پنجشنبه‌ها تهران تعطیل باشد، سایر مراکز اداری، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها نیز تعطیل شود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود

میرزاده اضافه کرد: این طرح نه تنها بار مالی ندارد بلکه با تقسیم ساعت کاری روز پنجشنبه در سایر روزها، هزینه‌های دولت کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر روز پنجشنبه نیمه وقت است و برای یک روز نیمه وقت صرف حامل‌های انرژی در ادارات دولتی و مراکز آموزشی و قضایی اقتصادی به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بنابراین تعطیلی پنجشنبه‌ها به زعم اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موجب کاهش هزینه‌های دولت خواهد شد و بار مالی ندارد. البته این طرح در کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی نیز بررسی خواهد شد

Share