سرپرست استانداری گیلان در دیدار با اعضای شورای اسلامی گیلان:

ظرفیت شوراها در برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس مورد توجه قرار گیرد

زارع گفت: در حال حاضر شوراهای اسلامی در کنار وظایف قانونی خود نقش موثری در تنویر افکار عمومی برای تقویت وحدت و جذب مشارکت های اجتماعی دارند لذا با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری باید از ظرفیت شوراها به صورت مطلوب بهره‌مند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان گیلان همه موضوعات عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر مباحث توسعه محور در روستاها و شهرها را از مهمترین مسائل مرتبط با حیطه شوراهای اسلامی خواند و گفت: شورای اسلامی بستر مناسبی برای بررسی همه‌ی این موضوعات است که می‌تواند با خرد جمعی مورد بررسی و چاره جویی قرار گیرد.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه امروز شاهد استمرار رشد و بالندگی شورای اسلامی در نقاط مختلف کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر شوراها در کنار وظایف قانونی خود نقش موثری در تنویر افکار عمومی برای تقویت وحدت و جذب مشارکت های اجتماعی دارند لذا با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری باید از ظرفیت این شوراها به صورت مطلوب بهره مند شد.

وی همچنین شوراهای اسلامی را منبع قابل اعتمادی برای اعلام ظرفیت‌ها و توانمندی های موجود در استان و نیز بیان مشکلات هر منطقه اعلام کرد که از یک سو از نیازمندی های جامعه شناخت خوبی دارند و از سوی دیگر به مصالح نظام، سیاست ها و برنامه‌های دولت، عملکرد مسئولان و محدودیت‌های منابع آشنایی دارند.

وی بر لزوم ارائه پیشنهادهای توسعه محور، نظارت گری و بیان انتقادات سازنده از اجرای طرح ها توسط اعضای شورا تاکید کرد و گفت: هم افزایی و تعامل جمعی موجب پدید آمدن نتیجه مطلوب در همه بخش ها خواهد بود.

در ادامه این نشست سرپرست استانداری گیلان به بیان راهکارهای عملی در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی گیلان پرداخت.

Share