رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

طولانی‌شدن تکمیل طرح پارک جامع گیلان به دلیل مشکلات حقوقی و قانونی

علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره چالش های ساخت طرح پارک جامع گیلان، تصریح کرد: بخشی از پارک توسط فردی تصرف شد که پروسه دادرسی در مجامع قضایی و محکوم کردنش، در حقیقت در پیشرفت کار اختلال ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص طرح ها و ایده های جدید در این پارک اظهار داشت: بالغ بر ۹۰ طرح در تقاضای ثبت اختراع  نامنویسی کرده اند که از این مقدار بالغ بر ۱۰ درصد آنها تقاضای ورود به پارک را داشتند که برای مثال می‌توان از محلول پاک کننده چربی روغن گیریس توسط شرکت آستان کیمیای گیل و کامپوزیت کلیسم و دستگاه تعیین خصوصیات کیفی و تشخیص هم تیپ بودن برنج ایرانی، دستگاه تولیدی خون گیری شیشه ای Esr  نام برد.

وی با بیان اینکه طرح پارک جامع ۳۰ هکتاری تهیه شده و در هیات امنای وزارت علوم مطرح شده است، گفت: ما توانستیم مجوز استقرار ۵ شرکت دانش بنیان را در این فضا بگیریم. در تابستان سال گذشته عملیات سفتکاری را شروع کردیم و عملا احداث سفتکاری شروع شد که فرآیند این عملیات اکنون به پایان رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات نازک‌کاری ساختمان درحال انجام است، خاطرنشان کرد: ساختمان در ۳طبقه به مساحت ۸۰۰ مترمربع در محل پارک جامع در حال تاسیس است.

باستی گفت: نکته ای که در مورد این پارک وجود دارد این است که در اختیار شرکت‌های فن آور قرار می‌گیرد و طرح توسعه در این مجموعه عموما توسط شرکت ها انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره چالش های ساخت این طرح تصریح کرد: بخشی از پارک توسط فردی تصرف شد که پروسه دادرسی در مجامع قضایی و محکوم کردنش، در حقیقت در پیشرفت کار اختلال ایجاد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این پارک در کنار بزرگراه رشت قزوین وجود دارد و بایستی یکسری زیر ساخت را باید مانند آب، برق و گاز در ان برقرار کنیم و یک بخشی از این فضا را باید برای استقرار این شرکت ها فراهم کنیم تاکید کرد: در عین حال عدم صدور پروانه ساخت برای ساختمان چند منظوره یکی دیگر از چالش های ما است که فرآیند ساخت را طولانی کرد.

وی با تصریح بر اینکه هم اکنون در پارک علم وفن آوری گیلان  بالغ بر۱۲ مرکز رشد در سراسر استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۱۲ واحد فن آور و هسته و موسسه داریم که در مراکز رشد و پارک علم وفن آوری استان گیلان مستقر هستند.

Share