شهردار تالش خبر داد:

شهر تالش ناحیه‌بندی می‌شود

شهردار تالش با بیان اینکه شهر تالش همزمان با هفته دولت سال جاری ناحیه‌بندی می‌شود، تصریح کرد: با انجام این ناحیه‌بندی، کارها و خدمات اجرایی شهر توسط شهرداری‌های ناحیه ۱ و ۲ صورت می‌پذیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، شهرام غنی زاده در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شهر تالش همزمان با هفته دولت سال جاری ناحیه‌بندی می‌شود.

شهردار تالش با بیان اینکه طرح جامع و کامل اجرای ناحیه‌بندی شهر به ناحیه شمال و جنوب توسط شهرداری تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده است افزود: در صورت تصویب، این طرح باعث تسریع در امر خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان تالشی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای ناحیه‌بندی، خاطرنشان کرد: با انجام این ناحیه‌بندی، کارها و خدمات اجرایی شهر توسط شهرداری‌های ناحیه ۱ و ۲ صورت می‌پذیرد و شهردار مرکز از انجام کارهای اجرایی رها شده و به بازرسی‌ها و بررسی هزینه‌های مورد نیاز و رفع ایرادهای موجود در طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری می‌پردازد.

غنی زاده  با بیان اینکه نظارت بر امورات ناحیه‌ها با شهرداری خواهد بود، گفت: با ناحیه‌بندی شهر، عمر برنامه‌ریزی‌ها و کارهای شهردار بیشتر شده و درخواست‌های مراجعان به شهرداری نیز با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح پیشنهادی براساس طرح جامع تفصیلی شهر صورت گرفته است افزود: در تقسیم‌بندی شهر ملاک براساس حداکثر مساوات وسعت، مساوات جمعیت و لحاظ شعاع عملکرد ۲ کیلومتری از مرکز ناحیه مرزبندی انجام شده است.

شهردار تالش با بیان اینکه خط مرزبندی فرضی به دو منطقه شمالی(ناحیه ۱) و  جنوبی ( ناحیه ۲) طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق مهندسی توسط کارشناسان خبره انجام شده است، اظهارکرد: از خیابان هشت شهریور به میدان امام خمینی (ره) و به سمت میدان امام علی(ع) و سپس در مسیر کمربندی ۲۰ متری خیابان جمهوری اسلامی به خیابان شهید میرزایی به عنوان خط مرزی فرضی ۲ ناحیه تعیین شده است.

غنی زاده در خصوص محدوده نواحی شمالی و جنوبی، گفت: از خط فرضی اشاره شده به سمت میدان وحدت جزء ناحیه یک شهری محسوب شده و به سمت میدان امام حسین(ع) ضلع جنوبی شهر به ناحیه ۲ اختصاص یافته است.

Share