با امضای توافقنامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه شهید بهشتی؛

شعبه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه آزاد انزلی تأسیس و راه‌اندازی می‌شود

توافقنامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد و طبق این توافقنامه شعبه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه آزاد انزلی تأسیس و راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با امضاء رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سید حسن صدوق، رییس دانشگاه شهید بهشتی توافقنامه همکاری میان دو نهاد در این دانشگاه منعقد شد.

رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در این جلسه توسعه همکاری با دانشگاه های مطرح کشور را از اولویت های اصلی سازمان متبوع خود بیان کرد و افزود: با عنایت به اینکه در فضای علمی-دانشگاهی کشور گیلان و منطقه آزاد انزلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، آمادگی سازمان خود را جهت تسریع در مسیر عملیاتی شدن این توافقنامه و جذب دانشجو و شروع به کار واحد دانشگاهی اعلام می دارم.

سید حسن صدوق رییس دانشگاه شهید بهشتی نیز با اظهار خوشحالی نسبت به همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر ایجاد پردیس دانشگاهی، اظهار داشت: برای توسعه همکاری های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، ایجاد این واحد دانشگاهی حائز اهمیت است و منطقه آزاد انزلی به دلیل مزیت های قانونی، زیرساخت های مناسب، نزدیکی به تهران و ویژگی های متمایز استان گیلان از فرصت های خوبی برای این همکاری بهره مند می باشد.

توافقنامه فوق به منظور تأسیس شعبه دانشگاه شهید بهشتی در این منطقه میان دو طرف امضاء شد که براساس آن طرفین تلاش خود را جهت تعامل سازنده در مسیر ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در سطح بین‌المللی و ملی در محدوده منطقه آزاد انزلی به کار خواهند گرفت.

براین اساس علاوه بر ایجاد شعبه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه آزاد انزلی، اجرای پروژه های تحقیقاتی–کاربردی مورد نیاز سازمان منطقه آزاد انزلی، برگزاری سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و پذیرش دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در مقاطع مختلف از مهمترین محورهای این توافقنامه می باشد.

مهمترین تعهدات سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر اجرای توافقنامه شامل تخصیص فضای مناسب و کافی برای رفع نیاز اولیه دانشگاه به فضای آموزشی و اداری، کمک برای تجهیز راه اندازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی در شعبه دانشگاه جهت بهره برداری مشترک و در اختیار گذاردن تاسیسات سازمان جهت انجام پایلوت های تحقیقاتی در چارچوب ضوابط و مقررات عنوان شده است.

توافقنامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه شهید بهشتی در هشت ماده و ۲۵ بند به مدت ۵ سال میان طرفین برقرار می باشد.

گفتنی است هم اکنون سه مرکز آموزش عالی با جذب بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف فنی مهندسی، علوم انسانی و پزشکی در محدوده منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت می باشند.

Share