کوچکی نژاد مدعی شد:

«شریعتی» استاندار جدید گیلان می‌شود | چالش جدی بین نمایندگان و وزیر کشور

نماینده مردم رشت در مجلس از عزم وزیر کشور برای انتخاب و معرفی استاندار غیربومی برای گیلان خبر داد و گفت: وزیر کشور قصد دارد شریعتی استاندار فعلی خوزستان را برای تصدی این پست در استان گیلان معرفی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه وزارت کشور به دنبال گزینه‌های غیربومی برای استانداری گیلان است اظهار داشت: طبق اطلاعات موجود وزیر کشور قصد دارد شریعتی استاندار فعلی خوزستان را برای تصدی این پست در استان گیلان معرفی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس از بروز یک چالش جدی بین نمایندگان گیلان و وزیر کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بین اکثریت نمایندگان گیلانی حاضر در مجلس و شخص وزیر کشور اختلافاتی بر سر موضوع انتخاب یک گزینه نهایی جهت تصدی پست استانداری گیلان رخ داده و همچنان نیز ادامه دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه وزیر کشور بر روی بحث انتخاب گزینه‌های غیر بومی برای استانداری گیلان پافشاری می‌کند تصریح کرد: بیشتر نمایندگان گیلان خواستار انتخاب یک گزینه بومی برای استان گیلان هستند به همین دلیل بحث‌هایی بین این دو جریان به راه افتاده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه وی در گفت‌وگو با وزیر کشور از استانداران بومی گذشته گیلان که سابقه بسیار درخشانی در این استان داشته‌اند صحبت به میان آورده است ابراز داشت: شهید انصاری یکی از بهترین استاندارانی بود که عملکرد خوب وی در تاریخ و اذهان مردم گیلان ثبت شده است.

وی از اصرار وزیر کشور نسبت به انتخاب شریعتی استاندار فعلی خوزستان برای استانداری گیلان سخن گفت و افزود: البته این را هم باید بگویم که استاندار خوزستان از استانداران موفق کشور است و عملکرد وی در حوزه مدیریت سیل، زلزله و گرد و خاک مثبت بوده و در این بخش‌ها خوش درخشیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس عدیده‌ترین چالش‌های استان گیلان را نیز برشمرد و تصریح کرد: بحث زباله و پسماند، ساماندهی فاضلاب، نبود یک مدیریت شهری منسجم در مرکز استان که شهر رشت را دچار بحران کرده، اجرای طرح تنفس جنگل و واردات برنج از مشکلات حال حاضر گیلان محسوب می‌شود.

Share