حفاظت محیط زیست گیلان خبرداد:

زنده‌گیری یکی از میمونهای رها شده در آبینام سیاهکل | ادامه تلاش برای زنده‌گیری دو قلاده دیگر

با تلاش کارشناسان اداره کل و ماموران یگان حفاظت شهرستان سیاهکل یکی از میمونهایی که در محدوده آبینام سیاهکل مشاهده شده بود زنده گیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیرو گزارش مردمی مبنی بر مشاهده ۳ قلاده میمون در حاشیه جاده آبینام سیاهکل و اعزام مامورین یگان حفاظت محیط زیست جهت بررسی موضوع و زنده گیری میمون ها، کارشناسان اعزامی موفق شدند یکی از میمون ها را زنده گیری نمایند.
سامان علی نژاد رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش با بیان این مطلب گفت: در جستجوی انجام شده موفق شدیم یکی از میمون ها را که از نژاد رزوس می‌باشد با استفاده از تفنگ بیهوشی زنده گیری کنیم اما متاسفانه دو میمون دیگر مشاهده نشدند.
علی نژاد با بیان اینکه این میمونها احتمالا توسط مردم یا مسافران در این منطقه رها شده اند اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در جستجوی دو میمون دیگر هستند و به محض مشاهده نسبت به زنده گیری آنها اقدام می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه این جانور به اکوسیستم این منطقه تعلق ندارد لازم است تا از پیوستن آنان به محیط زیست منطقه جلوگیری بعمل آید تا به چرخه طبیعی و تنوع زیستی منطقه آسیب نرسد.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان از مردم منطقه و مسافران در خواست می‌کند تا در صورت مشاهده این دوقلاده میمون از هر نوع اقدام خودسرانه خودداری کرده و مراتب را در اسرع وقت به پاسگاهها یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان یا تلفن٢٧-٠١٣٣٣٨٢۴۶٢۶ اطلاع دهند.

Share