از عدم وجود سوله مدیریت بحران تا سالن تشریح

روایت اینستاگرامی نماینده رشت از مشکلات پزشکی قانونی گیلان

جعفرزاده ایمن‌آبادی نوشت: متاسفانه عدم وجود سوله مدیریت بحران و عدم تجهیز سردخانه‌های استان و نیز عدم وجود سالن تشریح در چهار شهرستان از عمده مشکلات اداره کل پزشکی قانونی گیلان می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از دیدار خود با مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان خبر داد.

وی در صفحه خود نوشت:

«روز سه شنبه، بیست و دوم مرداد ماه دیداری با جناب آقای دکتر قربانی ثمین، مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان در محل کار ایشان داشتم و ضمن نشست با ایشان و همکارانشان و بررسی شرایط و مشکلات آن حوزه، بازدیدی از تعدادی از واحدهای آن اداره کل انجام شد.

پزشکی قانونی استان گیلان در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان دارای واحد اداری بوده و مشغول ارائه خدمات متنوع کارشناسی می‌باشد و در مرکز استان دارای مرکز آزمایشگاهی مجهز و آزمایشگاه تخصصی ژنتیک می‌باشد.

بیش از یکصد و هجده هزار مورد فعالیت کارشناسی در طول سال گذشته در حوزه های مختلف کارشناسی در مجموعه آن اداره کل ثبت گردیده که عمده ارجاعات در بخش معاینات بالینی بوده. بیشترین مراجعین به این مراکز را موارد ضرب و جرح و سپس مصدومین حوادث ترافیکی تشکیل می دهند. سایر معاینات تخصصی از جمله در زمینه های روانپزشکی قانونی، تعیین نقص عضو، تشخیص هویت و تعیین سن، معاینات اجساد و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی و اظهار‌نظر در زمینه خطاهای پزشکی نیز از جمله موارد ارجاعی را تشکیل می دهند.

متاسفانه عدم وجود سوله مدیریت بحران و عدم تجهیز سردخانه‌های استان و نیز عدم وجود سالن تشریح در چهار شهرستان از عمده مشکلات اداره کل پزشکی قانونی گیلان می باشد».

 

Share