سرپرست گروه فولکلور دیلمون خبر داد:

رقص گل از گیلان بر صحنه اجرای رومانی

محمود فرضی نژاد اظهار کرد: رقص گل، نعره غول، اثری آئینی از گروه تئاتر-موسیقی دیلمون گیلان در ششمین فستیوال بین المللی آئین های نمایشی و موسیقی اجداد هورای رومانی بر صحنه اجرا قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رقص گل، نعره غول، اثری آئینی از گروه تئاتر-موسیقی دیلمون گیلان در ششمین فستیوال بین المللی آئین های نمایشی و موسیقی اجداد هورای رومانی بر صحنه اجرا قرار می گیرد.

سرپرست گروه فولکلور دیلمون بیان کرد: تئاتر-موسیقی یادشده به سرپرستی و کارگردانی محمود فرضی نژاد و تهیه کنندگی بهروز نوروزی به شیوه نمایش موزیکال که ترکیبی از موسیقی بومی و ایرانی در شهر وازلویی رومانی از یکم تا هفتم آگوست ۲۰۱۹ (دهم تا شانزدهم مردادماه جاری) روی صحنه  اجرا می رود.

محمود فرضی نژاد افزود: این نمایش برگرفته از آئین فولکلور بهاری عروس گوله است که مبارزه بین خیر و شر و تلاش برای بدست آوردن آرامش و  پویایی است و تداعی امید برای ماندن و زندگی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: قبل از اجرای نمایش، قطعاتی از موسیقی فولکلور با تنظیم آرش عشقی برای مخاطبان اجرا می شود.

منیژه واحد قازیانی، عباس بابایی، زینب خانزاده، شیرین حسنی، عرفان شعبانی، شفیع هانیزاده، آیدا پویان بازیگران و سبحان سوده سرابی، نوید لاهیجی، رضا بالایی ملومه، منیژه واحد قازیانی، شیرین حسنی و آرش عشقی مجری بخش موسیقی رقص گل، نعره غول هستند.

گروه فولکلور دیلمون در اسفند ماه سال گذشته نیز در شب دوم جشنواره جهانی موسیقی فولکلور که با حضور مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و هنری و دیپلمات‌های مقیم عمان و علاقه مندان به موسیقی محلی در فضای باز اپرای سلطنتی این کشور در مسقط برگزار شد، به اجرای قطعات مختلف ترانه گیلکی پرداخت و موسیقی  بومی کشور با اجرای گروه از گیلان، در جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور در مسقط پایتخت کشور عمان طنین انداز شد.

Share