علیپور در نطق پیش از دستور مطرح کرد:

ردپای یک مدیر شهرداری در احداث یک ساختمان ۵ طبقه | جذب ۱۱ نیروی غیرقانونی در شهرداری رشت

عشو شورای شهر رشت گفت: یازده نیروی غیر قانونی در واحدهای مختلف شهرداری جذب شدند که از بازرسی می خواهم در این حوزه ورود کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسن علیپور در یکصد و دومین جلسه شورا با اشاره به سخنان بازرس کل گیلان مبنی بر اینکه هیچ کس حق دخالت در عزل و نصب های شهرداری را ندارد، اظهار کرد: این حرف کاملا درست است و برای این توصیه مفید از ایشان نهایت تشکر را دارم‌.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه این روزها نیروهایی خارج از بدنه شهرداری در موضوعات مختلف تاثیرگذار هستند، به تجمع اخیر کارگران شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: هیچ اهدافی پشت این تجمع نبود بلکه آنها برای دریافت حق و حقوقشان فریاد زدند تا بیش از این شرمنده خانواده خود نباشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت عنوان کرد: متاسفانه گاهی نهادهای نظارتی در شهرداری رشت وظایف خود را به‌درستی انجام نمی دهند.

وی با تایکد بر اینکه بازرسی و حراست باید منشا پاکدستی باشند و اجازه هیچ گونه فساد و رانتی را ندهند، تصریح کرد: این روزها که شهرداری رشت با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند از مسئولین استانی می‌خواهم تا برای احقاق حقوق شهروندی در جهت دریافت مطالبات شهرداری، ما را همراهی کنند‌‌ تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات مردم و کارگران باشیم.

علیپور در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: بنابر گزارشات مردمی، در حوزه منطقه ۱ رشت یکی از مدیران ما که خود در حوزه تخلف و پیشگیری فعالیت می کند نقش مهمی در احداث یک ساختمان ۵ طبقه بدون مجوز را دارد.

این عضو شورا ادامه داد: یازده نیروی غیر قانونی در واحدهای مختلف شهرداری جذب شدند که از بازرسی می خواهم در این حوزه ورود کنند.

علیپور در پایان گفت: از شهردار رشت تقاضا دارم که نسبت به پیگیری و برخورد با اینگونه تخلفات اقدام کنند تا بیش از این شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

Share