افتخاری: دولت هرچه سریعتر واردات برنج را ممنوع کند؛

رانت خواران در فصل برداشت به دنبال واردات برنج هستند

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، گفت: عده ای رانت خوار در فصل برداشت به دنبال واردات برنج هستند تا از این موضوع سودی کسب کنند، لذا دولت باید هرچه سریعتر واردات آن را ممنوع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   به نقل از خانه ملت، محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری درباره واردات برنج به کشور، گفت: با توجه به اینکه فصل کشاورزی در حال پایان بوده و فصل برداشت محصول نزدیک است، دولت باید مانع واردات برنج به کشور شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید بیش از نیاز کشور برنج وارد شود، افزود: کشاورزان شمالی به زودی حاصل دسترنج خود را برداشت می کنند که سایه سنگین برخی تصمیمات نادرست رنج آنها را دوچندان می کند و واردات برنج از خارج بیشترین آسیب را به کشاورزان وارد می‌کند.

واردات بی رویه برنج خارجی کشاورزان را از حمایت های دولت برای رونق تولید ناامید کرده است

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید، ادامه داد: دولت در سال رونق تولید باید سیاست های حمایتی از محصولات کشاورزی ارائه دهد، اما متاسفانه واردات بی رویه برنج خارجی کشاورزان را از حمایت های دولت برای رونق تولید ناامید کرده است.

افتخاری تاکید کرد: عده ای رانت خوار در این فصل به دنبال واردات برنج هستند، چراکه به نفع آنهاست که به مسائل موجود در بازار و افزایش قیمت‌ها به نحوی دامن بزنند تا مجوز واردات برنج صادر شود و از این موضوع سودی کسب کنند.

دولت هرچه سریعتر به موضوع واردات برنج در فصل برداشت پایان دهد

وی با بیان اینکه ایران سالانه به ۲ میلیون و۸۰۰ هزار تُن برنج نیاز دارد که باید در این بخش ذخیره سازی هایی نیز صورت گیرد، افزود: از آنجایی که کشور ۲ میلیون و ۴۰۰هزار تُن سالانه تولید برنج دارد دولت می‌تواند ۴۰۰ هزار تُن کمبود را با برنامه‌ریزی‌های دقیق و با تکیه بر توان داخل و همچنین تا همین حد واردات تامین کند و نباید بیش از نیاز برنج وارد کشور شود که به کشاورزان آسیب برساند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، از رییس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد که هرچه سریعتر به موضوع واردات برنج در فصل برداشت پایان دهند و آن را ممنوع کنند.

Share