رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل خبر داد:

دومین میمون در آبینام سیاهکل زنده‌گیری شد | تلاش برای پیدا کردن سومین میمون رهاشده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل اظهار داشت: ماموران حفاظت محیط زیست، دو میمون رها شده در سیاهکل را زنده گیری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ماموران حفاظت محیط زیست، دو میمون رها شده در سیاهکل را زنده گیری کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: براساس گزارش های مردمی ۳ قلاده میمون دو روز گذشته در حاشیه ی جاده منطقه ییلاقی آبینام سیاهکل مشاهده شد که با تلاش ماموران اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان و یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ۲ قلاده میمون، دیروز و ظهر امروز در همان منطقه با اسلحه بیهوشی زنده گیری شد.

وی ادامه داد: این میمون ها بومی ایران نیستند و به احتمال زیاد، متاسفانه مسافران بدون اطلاع محیط زیست، این حیوانات را در جنگل های سیاهکل-دیلمان رها کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل افزود: در همان ساعت اولیه، بومیان یا گردشگران اقدام به گرفتن عکس، نزدیک شدن و غذا ریختن برای این میمون ها کردند که یکی از این میمون ها با حمله به یک مرد میانسال، خراشی سطحی به وی وارد کرد که توسط پرسنل شبکه بهداشت فوری درمان شد.

وی گفت: ماموران این اداره هنوز در آن منطقه در حال گشت زنی هستند تا مورد احتمالی سوم را هم زنده گیری کنند و مردم نگران نباشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل اظهار داشت: از مردم درخواست می کنیم در صورت رویت هر حیوانی از نزدیک شدن به آنها خودداری کنند و به محیط زیست اطلاع دهند.

وی در پایان گفت: مردم بدون اطلاع از محیط زیست، اقدام به رها کردن هیچ حیوان غیر بومی در محیط زیست نکنند و مطلع باشند که این اقدام علاوه بر خطرات محیط زیستی، براساس قانون جرم‌ محسوب می شود‌.

Share