عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس:

دانشجویان پزشکی مناطق محروم اعتراض کنند سهمیه آنها لغو می‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، در مورد اعتراض دانشجویان پزشکی مناطق محروم که به دنبال کسب مجوز احداث مطب و شرکت در آزمون تخصصی هستند گفت: اگر این دانشجویان برخلاف تضمین کتبی خود برای ماندگاری در این مناطق درخواست کنند باید اعمال سهمیه آنها لغو شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی در مورد اعتراض تعدادی از دانشجویان پزشکی سهمیه مناطق محروم مبنی بر نبود پاسخگویی به سوال‌های آنها پیرامون نحوه اخذ مجوز احداث مطب، شرکت در آزمون تخصصی و تعداد سال‌هایی که تعهد خدمت دارند، گفت: مجلس در سال ۷۴ برای اینکه نیازهای مناطق محروم از نظر وجود نیروی پزشک تامین شود، قانونی را تصویب کرد که در پی آن ۳۰ درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌های این مناطق به منظور ماندگاری پزشکان جذب شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افرادی که از این سهمیه استفاده می‌کنند باید سه برابر سال‌هایی که تحصیل می‌کنند در مناطق محروم به ارائه خدمات بپردازند و حق ادامه تحصیل یا جابجایی یا احداث مطب ندارند.

دانشجویان پزشکی سهمیه ۳۰ درصدی مناطق محروم در رقابت‌های آزاد قبول نشده‌اند

وی تصریح کرد: این دانشجویان این موارد را به صورت مکتوب و محضری امضا کرده‌ و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دادند، ضمن اینکه آنها حد نصاب نمره رقابت‌های آزاد را کسب نکرده بودند و این امتیازی بود که دولت برای آنها قائل شد و در مقابل از این افراد تعهدات خاصی گرفته شد.

قربانی افزود: دانشجویان پزشکی که از این سهمیه استفاده می‌کنند باید ترجیحا از بومیان مناطق محرومی که در آن تحصیل کرده و تعهد خدمت دارند، باشند تا ماندگاری در این مناطق برای آنها سخت نباشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: تصویب قانون برای ایجاد این سهمیه به دلیل بروز مشکلات سال‌های قبل بود که افراد بعد از اتمام تحصیلات و قبول شدن در آزمون تخصصی تعهد خدمت خود را می‌فروختند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است این دانشجویان برای ماندگاری در مناطق محروم با امضای تعهدنامه کتبی، تضمین داده‌اند، بنابراین اگر بخواهند با اعتراض‌های گسترده خواستار تغییر این رویه شوند باید مسئولان مربوطه اعمال سهمیه ۳۰ درصدی مناطق محروم را لغو کنند.

Share