بخشدار خمام مطرح کرد:

خمام در زمینه توسعه اقامتگاههای بوم گردی و گردشگری از شهرستانهای استان جلوتر است

مهدوی گفت: خمام در زمینه توسعه اقامتگاههای بوم گردی و گردشگری از برخی از شهرستانهای استان جلوتر است و در زمینه بوم گردی بخش خمام تاکنون حدود ۳۰واحد مجوز گرفته اند و ۲۰،واحد هم در دست ساخت داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بخشدار خمام در بازدید از کارگاه آموزشی بوم گردی تلار خانه بردبار واقع در روستای مرزدشت خمام اظهار داشت: بخش خمام از نگاه گردشگری با توجه به موقعیت خدادادی و قرار گرفتن بین هاب دوشهرستان بزرگ رشت و بندر انزلی از موقیعت ممتازی برخوردار است و پذیرای مهمانان ویژه از سراسر دنیا و میزبان وزرا، نمایندگان ادوار مختلف و اقشار مختلف، سفرا و مهمانان خارجی بوده است.

مهدوی با بیان اینکه بخش خمام به‌زودی تبدیل به شهرستان میشود یادآور شد: این تالارخانه نمونه خوبی از واحد بوم گردی و گردشگری در بخش خمام است.

وی گفت:خانم بردبار یکی از زنان موفق استان گیلان است که مدیریت این تالار خانه را برعهده دارد.

بخشدار خمام در ادامه سخنان خود بیان داشت: این تلار خانه در فصول گرم سال با اشغال کامل صد در صدی و در فصول سرد سال با اشغال ۸۰درصدی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: خمام در زمینه توسعه اقامتگاههای بوم گردی و گردشگری از برخی از شهرستانهای استان جلوتر است و در زمینه بوم گردی بخش خمام تاکنون حدود ۳۰واحد مجوز گرفته اند و ۲۰،واحد هم در دست ساخت داریم.

بخشدار خمام در ادامه استان گیلان و شهر رشت را به‌عنوان شهر با فرهنگ ایران اعلام کرد و اظهار داشت: در گیلان تمدن بزرگی وجود دارد که میتواند موجب توسعه صنعت گردشگری، درآمد پایدار روستایی، ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس شود.

مهدوی همچنین یاد آوری کرد: این واحد از سال ۹۲ مجوز های لازم را گرفته و بعنوان اولین واحد بوم گردی در استان گیلان شناخته شده که با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار کار خود را شروع کرده است و در این مجموعه دو واحد بوم گردی دیگر نیز آماده اخذ مجوز های لازم جهت احداث است.

خانم بردبار، مدیر اقامتگاه تلارخانه بردبار نیز گفت: بنده ۵سال است که در زمینه اقامتگاه بوم گردی فعالیت میکنم و از سال ۹۳در این اقامتگاه کارم را آغاز کرده ام.

وی گفت: در سال جدید دو واحد بوم گردی دیگر نیز باهمکاری بخشداری خمام، بنیاد مسکن، نظام مهندسی و سازمان گردشگری احداث خواهیم کرد که انشالله بزودی مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

بردبار همچنین از حمایتهای بخشدار خمام در طرح توسعه واحد بوم گردی تالار خانه تشکر کرد.

Share