در همایش چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه عنوان شد

خطبه‌های نماز جمعه در عربستان فرمایشی است اما خطیب جمعه در ایران در بیان سخنان خود آزاد است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا نماز جمعه عربستان سعودی را فرمایشی دانست و گفت: خطبه‌های نمازجمعه عربستان سعودی دیکته شده و فرمایشی بوده و بالعکس در نمازجمعه کشورمان خطیب جمعه در بیان سخنان خود آزاد است و هیچ ارگان و نهادی به امام جمعه سخنی نمی‌گوید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش بزرگ همگام با گام دوم انقلاب به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در این همایش با اشاره به اهمیت آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه گفت: در قرآن کریم به طور مکرر در این باره ذکر شده و نماز جمعه مایه وحدت و نشان دهنده قدرت مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا نماز جمعه عربستان سعودی را فرمایشی دانست و گفت: خطبه‌های نمازجمعه عربستان سعودی دیکته شده و فرمایشی بوده و بالعکس در نمازجمعه کشورمان خطیب جمعه در بیان سخنان خود آزاد است و هیچ ارگان و نهادی به امام جمعه سخنی نمی‌گوید.

وی صلابت خطبه های نماز جمعه کشور را بی نظیر دانست و بیان کرد: این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که نمازجمعه کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها متفاوت و با صلابت تر است.

وی ویژگی های نماز جمعه را در گام دوم انقلاب ملزم به همتراز بودن با یکدیگر دانست و عنوان کرد: اولین ویژگی مد‌نظر نماز جمعه گام دوم انقلاب توجه دادن دلهای مردم به ذکر الهی است و تمام ارکان نماز جمعه باید در متوجه کردن دلهای مردم به ادعیه الهی تلاش کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا نماز جمعه را محل تفرقه ندانست و تصریح کرد: نماز جمعه نباید بین مردم و مسئولین تفرقه بیاندازد و به فرمایش آقا این نهاد زمینه را برای همدلی، انس و الفت بین افراد و گروه ها تبدیل کند.

امام جمعه آستارا نماز جمعه را تنها نهاد تبیین گفتگو در مسائل کلان کشور برای مردم دانست و بیان کرد: جوانگرایی دومین ویژگی نماز جمعه گام دوم انقلاب بوده و ما نه تنها در ستاد نماز جمعه آستارا جوانگرایی کردیم، بلکه باید از ظرفیت عظیم جوانان در تمام عرصه ها استفاده کنیم.

حافظ‌نیا حمایت از جهت گیری ها و جریان های انقلاب را دیگر ویژگی نماز جمعه گام دوم انقلاب دانست و گفت: باید از شخصیت‌ها و گروه‌های انقلابی همواره حمایت کرده و با روی خوش با تمام گروه‌ها و سلایق برخورد کرد، در نماز جمعه هیچ نگاه حزبی نباید باشد و خط قرمز ما ولایت بوده و در این مسئله با هیچ کسی تعارف نداریم.

وی بیان واقعیت های امیدبخش برای آگاهی مردم و مقابله با رسانه های بیگانه را نیز از ویژگی های نماز جمعه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: مراقب ناامیدکردن جوانان نسبت انقلاب باشید، نماز جمعه باید امید را در دل های مردم زنده کند، وجود علما، دین اسلام و فرهنگ عاشورا مکتب امیدآفرینی است.

حافظ نیا پیشرفت‌های کشور را نیز امیدآفرین دانست و عنوان کرد: نیروی مستعد آماده به کار با زیر بنای اعتقادی عمیق یک ظرفیت امیدواری بوده و در تمام عرصه های هسته ای، پزشکی و علمی افتخار آفرین هستند.

وی افزایش امید را باعث احساس تعلق خاطر افراد به نظام دانست و عنوان کرد: بستر مشارکت اجتماعی در یک جامعه امیدوار شکل می‌گیرد و در جایی که امید باشد خلاقیت، نوآوری و اعتماد به حاکمیت شکل خواهد گرفت.

دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند

فرماندار آستارا در این همایش الزام پایبندی به آرمان‌های انقلاب را یک اولویت دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما به برکت خون شهدا و وجود رهبر معظم انقلاب همواره پیروز بوده و صدای شکستن استخوان های دشمن به گوش می‌رسد.

حسن رستم زاد با اشاره به افول روز افزون قدرت آمریکا گفت: استکبار جهانی همواره با توطئه به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف بوده و با وحدت ملت و دولت انقلاب اسلامی با قدرت پا برجا بوده و در مقابل دشمنان پیروزمندانه ایستاده است.

نماینده عالی دولت در آستارا کینه توزی و دشمنی ۴۰ ساله دشمن با ایران را نشان دهنده شکست همیشگی آنها در مقابل کشورمان دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی پس از ۸ سال جنگ تحمیلی توسط آمریکا تحریم شد و امروز با آغاز جنگ نرم آمادگی لازم در مقابل آن یک الزام است، اینها به علت قدرت و اقتدار ما توان مقابله با ایران را ندارند، آنها اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند قطعا اقدام قاطعانه تری در مقابلشان خواهند دید و به جوانمردانه ترین شکل جواب دندان شکنی به آنها خواهیم داد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منطقه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share