بازرس کل گیلان در جمع خبرنگاران:

حراست و بازرسی ادارات به وظایف خود عمل کنند | دستگاه‌ها آماده مقابله با بحران نیستند

مسرور با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که سبب افزایش حجم پرونده ها می شود، حراست و بازرسی داخلی دستگاه ها است، گفت: به این واحدها توصیه می کنیم که وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیف الله مسرور بازرس کل گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این که مطبوعات و رسانه با انتقال درست اطلاعات به جامعه حجم زیادی از مشکلات را می توانند حل کنند، گفت: پرونده های متعددی از طریق اطلاعاتی که رسانه ها منعکس می کنند تشکیل پرونده و رسیدگی می کنیم.

مسرو افزود: بازرسی یک دستگاه نظارتی است و آنچه که از پرونده ها حاصل می کند را به قوه قضاییه می دهد چون ممکن است اطلاعات درست نباشد و اگر رسانه ای بشود امکان دارد که آبروی ان دستگاه یا افراد دچار خدشه شود و تا زمانی که رای دادگاه صادر نشود نمی توانیم مطلبی را عنوان کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم افراد و دستگاه‌ها از سوی بازرسی دچار استرس نشوند، افزود: سازمان بازرسی از زیر مجوعه های دستگاه قضایی است و اقدامات خود را بدون تبلیغات و در کمال آرامش و در چارچوب قانون انجام می دهد.

مسرور در مورد عملکرد سازمان بازرسی استان گفت: این اداره دو وظیفه عمده دارد که وظیفه اول نظارتی و دوم بازرسی است.

رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه اقدامات زیادی را این سازمان انجام داده است، گفت: در سال گذشته ۱۷ مورد گزارش هشداری پیرامون مسائل بهداشت و درمان، تغییر کاربری اراضی، شهریه اضافی مدارس، مدیریت پسماند و زباله، نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی و هشدار به ورود شوراها در کارهای شهرداری صادر شد.

وی با بیان اینکه این سازمان اقدامات پیشگرانه و نظارتی در سال گذشته انجام داده گفت: اداره بازرسی گیلان در ۲۰ کمیسیون، کمیته و کارگروهی که وظایف متعددی برعهده دارند، عضویت دارد.

مسرور با بیان اینکه از اقدامات پیشگیرانه سال گذشته تحقیق و بررسی وضعیت پسماند در گیلان بود گفت: در این مورد ۷ دستگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم شامل محیط زیست، شهرداری، استانداری، منابع طبیعی، آب و فاضلاب شهری، شهرک های صنعتی که مسئولیت برعهده دارند مورد بررسی قرار گرفتند و ۴۵ پیشنهاد به آنها ابلاغ شد و اگر این پیشنهادات را انجام ندهند با آنها برخورد خواهد شد.

دستگاه‌ها آماده مقابله با بحران نیستند/ستاد مدیریت بحران گیلان برنامه مدونی ندارد

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در جهت هماهنگی وضعیت اجرایی استان گیلان از حیث آمادگی در بحران ها اشاره کرد و افزود: در این مورد تاکنون ۱۷۶ گزارش تهیه شده است و با کمال تاسف باید عنوان کنم که در حال حاضر دستگاه های ما توانایی برخورد با حوادث را ندارند مثلا در حوزه رودخانه ها آسیب پذیر هستیم و اگر بارش های تند در ارتفاعات رخ دهد شاهد مشکلاتی می شویم. سدهایی که قرار بود ساخته شود مثل سد شفارود هنوز تکمیل نشده و همین امر باعث می شود در سیلاب ها گیلان با مشکل جدی روبرو گردد و نیز لایروبی های روخانه ها باید مستمر انجام شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ستاد بحران گیلان برنامه مدونی برای مقابله با حوادث و بحران ندارد.

از ضرورت اصلاح طرح هادی تا ممانعت از پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومان

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه همه از ما گله مند هستند که زمین های کشاورزی به سمت ویلا سازی رفته است، گفت: در این حوزه دو کار بزرگ انجام شد و با بررسی مشخص شد که طرح هادی بیش از ۲ هزار روستا دارای ایراداتی است.

مسرور با تاکید برضرورت بازنگری طرح هادی تصریح کرد: طرح هادی بیش از نیاز ۵۰ ساله آن روستا دیده شده است که تاکنون ۵۳۰ روستا بازنگری شده است و بالغ بر ۵۸ هزار هکتار اراضی طرح هادی به چرخه کشاورزی بازگردانده شد و همچنین در طرح یکپارچه سازی بالغ بر ۷ هزار ۴۰۰ هکتار وجود داشت که از طرح هادی خارج شدند.

وی با بیان اینکه باید به سمت اصلاح ساختار قانونی برویم، تصریح کرد: در سال گذشته در بازرسی‌ها به مواردی به برخوردیم که باید اصلاح می شد و توانستیم ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجوهی که پرداخت شده بود و یا دستگاه ها می‌خواستند پرداخت کنند جلوگیری شد.

حراست و بازرسی ادارات به وظایف خود عمل کنند

به گزارش دیارمیرزا مسرور با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که سبب افزایش حجم پرونده ها می شود، حراست و بازرسی داخلی دستگاه ها است، گفت: به این واحدها توصیه می کنیم که وظیفه خود را به درستی انجام دهند متاسفانه حراست و بازرسی داخلی تعارف دارند و کوتاه می آیند و سبب می شود کار به جاهای باریک بکشد.

وی افزود: در سال گذشته ۴۳ برنامه بازرسی از دستگاه ها داشتیم و حداقل یکماه در هر دستگاه حضور پیدا کردیم که ۱۱۵ گزارش اصلی و ۴۷۵ پیشنهاد اصلاحی به دستگاه ها ارائه شده که لازم الاجرا هستند و اگر انجام ندهند جرم و حبس دارد.

مسرور با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ پرونده کیفری و ۸۳ پرونده تخلفاتی اداری تشکیل شده، گفت: از ۳۶ پرونده کیفری ۹۶ نفر به دستگاه قضایی معرفی کردیم و از ۸۳ گزارش تخلفات اداری ۲۱۵ نفر را به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: هزینه برخورد با فساد از خود ارتکاب فساد بیشتر شده است. برخورد با فساد سبب نمیشود که فساد از بین برود بلکه باید ریشه ای کار صورت گیرد.

رئیس کل بازرسی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۷ برای برای ۷۹ نفر رای صادر شده است، گفت: از این تعداد ۷۰ نفر محکومیت حاصل شد و از سوی هیات بررسی بر تخلفات اجرایی نیروی انتظامی برای ۲۱۵ رای صادر شد که ۱۵۸ محکوم و ۵۷ نفر هم برائت گرفتند.

مسرور ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون سه گزارشی کیفری با ۱۶ پرونده تخلفات ارسال شده است که ۱۳ نفر محکوم و ۳ نفر تبرئه شدند.

مدیر کل بازرسی گیلان یادآور شد: آرای صادر شده شامل حبس، شلاق، جزای نقدی، انفصال از خدمت و تنزل مقام است.

با نظر دادستان درباره طرح بایوجمی موافق هستیم

وی در مورد طرح بایوجمی در تالاب انزلی گفت: کاملا با نظر دادستان موافق هستیم و اگر دادستانی در این زمینه ورود نمی‌کرد حتما اداره کل بازرسی استان با شدت ورود می‌کرد. طرح بایوجمی یک طرح بومی است اما چون سابقه اجرایی در هیچ کجا نداشته است و با بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد که برای سلامت آبزیان و مردم آن منطقه مضر است.

مسرور ادامه داد: مشکل تالاب انزلی کاهش رسوب نیست بلکه جلوگیری از ورود رسوبات است که متاسفانه شاهد ورود رسوب و فاضلابهای روستاهای اطراف در داخل تالاب هستیم و بخشی از اعتبارات این طرح میتوانست صرف طرح ساماندهی فاضلاب روستاهای اطراف تالاب می شد.

تجمع پاکبانان شهرداری رشت عادی نبود/ هشدار بازرس کل به اعضای شورا

به گزارش دیارمیرزا مسرور در ادامه اظهارات خود گفت: بیشترین شکایات از شهرداری ها، منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی، بانکها و ثبت اسناد در سال های ۹۶ و ۹۷ بوده است.

وی در مورد تحصن کارگران و پاکبان های شهرداری رشت گفت: این اتفاق طبیعی نیست و قطعا دست های پشت پرده ای در این ماجرا وجود دارد.

رئیس کل بازرسی گیلان با هشدار به همه کسانی که می‌خواهند آرامش شهر را برهم بزنند، گفت: به شدت مراقب رفتار این افراد، اعضای شورا و کسانی که به دنبال منافع شخصی خودشان بوده اند، هستیم.

وی ادامه داد: ۱۱ ماه عده ای این شهر را بلاتکلیف گذاشتند و شهردار را انتخاب نکردند.

مسرور گفت: بنده با کسی تعارف و برادر خواندگی ندارم. متاسفانه ۴۰ سال است در شهر رشت کمربندی مناسبی نداریم و شهر در تمام ساعات با ترافیک مواجه است و از سوی دیگر رودخانه های رشت ساماندهی نشده اند.

وی افزود: اعضای شورا به هیچ وجه حق ندارد در عزل و نصب های شهرداری دخالت کنند و خلاف شئونات عمل کنند.

Share