در سفر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان به فومن عنوان شد

جذب ۵۲ نفر در سطح بخشداری‌های گیلان | استفاده از کاغذ در مکاتبات اداری حذف شود

ایرج عاشوری مدیرکل اداری و مالی استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به کمبود نیروها تصریح کرد: از ۵ سال پیش ظرفیت جذب ۵۲ نفر در سطح بخشداری های استان گیلان وجود دارد که به زودی با رفع موانع اطلاعیه جذب نیرو صادر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در راستای اجرای بخشنامه سفر مدیران دستگاه های اجرایی و معاونین استاندار به شهرستان‌ها در شهرستان فومن حضور یافت.

در این سفر که ایرج عاشوری مدیرکل اداری و مالی و همچنین سعید زاهدی مدیر فناوی اطلاعات و شبکه دولت استانداری، معاون استاندار گیلان را همراهی می کردند با هدف تسریع انجام امور، تحقق مطالبات مردم و همچنین پیگیری پیشبرد اهداف دولت صورت گرفت.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با بیان چالشهای موجود در زمینه کمبود امکانات و نیروی انسانی تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال برگزاری انتخابات پیش رو به صورت الکترونیک وجود دارد اما متاسفانه فرمانداری شهرستان فومن از لحاظ کمبود امکانات سخت افزاری با چالش رو به رو است که در این زمینه نیازمند به روز رسانی و تقویت سیستمهای رایانه ای و همچنین جذب یک کارشناس فناوری اطلاعات هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با اشاره به اضافه شدن یک معاون فرماندار یادآور شد: اگرچه از سال گذشته یک معاونت به فرمانداری فومن اضافه شده اما تغییری در چارت مسئولیت ها صورت نگرفته است که ضرروی است در این زمینه تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

قاسم نژاد به کمبود نیرو در بخشسداری مرکزی و سردار جنگل اشاره کرد و گفت: هم اکنون از ظرفیت دهیاران در بخشداریها برای خدمت رسانی به مردم استفاده می شود.

وی تقویت ناوگان خودرویی فرمانداری را یکی دیگر از نیازهای ضروری عنوان کرد و با اشاره به اسقاط بودن برخی خودروها گفت: هم اکنون معاونین فرماندار و بخشداران از خودروهای شخصی خود در ماموریت ها استفاده می کنند.

فرماندار شهرستان فومن خواستار تعیین وضعیت کارورزان حاضر در فرمانداری شد و افزود: تعدادی از فرزندان شهدا از سالهای پیش و توسط فرماندار اسبق به عنوان کارورز در فرمانداری حضور پیدا کرده اند درحالیکه وضعیت استخدامی آنها نامشخص است.
سعید زاهدی مدیر فناوی اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان نیز با بیان اینکه فقدان کارشناس فناوری اطلاعات در شهرستان فومن تبدیل به یک چالش شده است، یادآور شد: اگرچه از عملکرد کارشناس فعلی رضایت داریم اما رشته تحصیلی او مرتبط نیست و فومن یکی از معدود شهرستانهایی است که نیازمند یک کارشناس فناوری اطلاعات است.

ایرج عاشوری مدیرکل اداری و مالی استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به کمبود نیروها تصریح کرد: از ۵ سال پیش ظرفیت جذب ۵۲ نفر در سطح بخشداری های استان گیلان وجود دارد که به زودی با رفع موانع اطلاعیه جذب نیرو صادر می شود.

وی راهکار رفع مشکل نیروی انسانی را استفاده از ظرفیت کمیته نقل و انتقلات دانست و گفت: در این کمیته می توان از کارمندان گیلانی وزارت کشور که در سایر استانها مشغول به کار هستند و تمایل دارند در گیلان خدمت کنند بهره گرفت.

عاشوری در خصوص جذب کارشناس فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در سال جاری می توان طبق ماده ۱۱ از کارمندان رسمی سایر دستگاه ها به عنوان مامور درفرمانداری فومن استفاده کرد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به ناوگان خودرویی فرمانداری شهرستان فومن به ۷ دستگاه خودروی موجود اشاره کرد و گفت: هر خودروی استیجاری سالانه حدود ۵۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد و از سوی دیگر طبق قوانین صرفا خودرو براساس چارت به فرماندای ها اختصاص می یابد.

مدیرکل اداری و مالی استانداری گیلان بر ضرورت اسقاط ناوگان فرسوده تاکید کرد و گفت: تنها با خالی شدن سهمیه ناوگان میتوان خودروی جدید جذب کرد هرچند بهتر است که از ظرفیت سازمانهای نظیر شهرداری برای تقویت ناوگان خودرویی بهره گرفت.

عاشوری درخصوص نیروهای کارورز نیز اظهار کرد: هم اکنون در سطح شش فرمانداری های استان گیلان افرادی به عنوان کارورز مشغول کار شده اند که هیچ رابطه استخدامی با دولت ندارند.

وی تصریح کرد: در بخشنامه کارورز تاکیده شده است که آن دسته از فرزندان شهدا و ایثارگران در صورت قبولی در آزمون استخدامی شش ماه زودتر از سایر پذیرفته شدگان برای کسب تجربه مشغول کار شوند که به این بخشنامه عمل نشده است.

عاشوری در پایان در رابطه با معرفی مشاور جوان نیز اظهار کرد: معرفی مشاور جوان به این معنا نیست که از بیرون فردی را به عنوان مشاور معرفی کنیم بلکه باید یکی از جوانان کارمند دولت به عنوان مشاور معرفی شوند.

استفاده از کاغذ در مکاتبات را به صفر برسانیم

نشست هم اندیشی کارمندان و پرسنل فرمانداری و بخشداری فومن با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه جلسه امروز فرصت مناسبی برای بیان مشکلات، کمبودها و کاستی ها بوده است، یادآور شد: خوشبختانه تصمیمات خوبی در جهت بهبود وضعیت کارکنان و ارتقای شغلی آنها گرفته شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر کبود نیرو برخی شغلها نیز بلاتصدی هستند، افزود: تغییرات خوبی در زمینه ارتقای پستهای مدیریتی در حوزه اداری و بهبود کیفیت سیستم خصوصا در بخش فناوری اطلاعات در راه است.
وی گفت: بخشی از کمبود نیرو در بخشداری با برگزاری آزمون استخدامی که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد رفع می گردد.
قاسم نژاد بر ضرورت استفاده از شبکه دولت و حذف مکاتبات کاغذی تاکید کرد و گفت: باید استفاده از کاغذ در مکاتبات را به صفر برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز در این نشست سفرهای شهرستانی را سبب آشنایی بیشتر با مشکلات پرسنل دانست و گفت: بودجه کشور همواره به پول نفت وابسته بوده و محدودیتهای مالی همواره مشکلاتی را نیز برای کارمنان در زمینه رفاهی ایجاد کرده است.

تنهایی با بیان اینکه تقریبا نصف پستها در فرمانداریهای گیلان بلاتصدی هستند، اظهار کرد: سالانه حدود ۶۰ نفر نیز بازنشسته می شوند که این امر سبب شده با کمبود نیرو مواجه شویم هرچند با برگزاری آزمون استخدامی در سال جاری ۵۲ نفرجذب بخشداری های استان می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان یادآور شد: سازمان امور استخدامی تاکید دارد که کارمندان قراردادی حتما در همان پست قرار بگیرند تا بتوان در آینده آنها را تبدیل وضعیت کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در زمینه رفاهی و تبدیل وضعیت کارمندان قدمهای موثری برداریم، گفت: وزارت کشور درصدد است تا در پستهای مدیریتی از کارمندان این وزارتخانه استفاده شود.

تنهایی بر ضرورت بهبود فضای اداری و تجهیز امکانات تاکید کرد و گفت: کارمندان باید انگیزه کاری لازم را داشته باشند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه حذف کاغذ از سیستم اداری با جدیت دنبال شود، یادآور شد: استفاده از کاغذ علاوه بر افزایش هزینه انرژی کارکنان را نیز می گیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش بهره وری هستیم گفت: اگر همه ما با خلوص نیت وظایف محوله را به درستی انجام دهیم در آینده کشوری توسعه یافته خواهیم داشت.

Share