از محله حمام ها تا پل صلح

جاذبه های گردشگری تفلیس عروس آسیای میانه در تور تفلیس

این شهر در زمره یکی از باستانی ترین و بی نظیرترین مناطق گردشگری گرجستان و آسیا به شمار می رود که هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان و مسافرانش افزوده می شود. برای بازدید از جاذبه های گردشگری تفلیس یک هفته نیز حتی کافی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهر زیبا و تاریخی تفلیس پایتخت گرجستان است که به عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز شهرت دارد. این شهر در زمره یکی از باستانی ترین و بی نظیرترین مناطق گردشگری گرجستان و آسیا به شمار می رود که هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان و مسافرانش افزوده می شود. برای بازدید از جاذبه های گردشگری تفلیس یک هفته نیز حتی کافی نیست. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا به معرفی برخی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری تفلیس بپردازیم تا سخن به گزافه نگفته باشیم.

برترین جاذبه های گردشگری تفلیس

  • خیابان روستالوی (Rustaveli Street)

یکی از اصلی ترین خیابان های شهر تفلیس در تور تفلیس سفر باتو خیابان روستالوی است که قبلا با نام گلوینی شناخته می شده است. این خیابان ۱.۵ کیلومتری از میدان تاویسوپلنا آغاز و به خیابان کوستاوا ختم می شود. بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی از جمله پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان و .. در این خیابان مستقر شده اند. بی شک این خیابان یکی از بهترین محل ها برای پیاده روی و کشف جاذبه های گردشگری تفلیس است.

  • شهر قدیمی تفلیس (Tbilisi Old Town)

شهر قدیمی تفلیس تصویری کامل از تفلیس به همراه خیابان های پر پیچ و خم، خانه های رنگی، گربه های سرگردان و درختان انگور را به نمایش می گذارد. با قدم زدن در خیابان های باریک و تنگ و خانه های بزرگ کج آن در این محله احساس می کنید که به روستا قدم گذارده اید. با توجه به اینکه شهر تفلیس در طول تاریخ پر فراز و نشیبش بارها تخریب و مرمت شده است این قسمت از شهر هنوز حال و هوای باستانی خود را حفظ کرده است.

  • محله حمام ها تفلیس (Tbilisi Baths)

محله حمام ها در تفلیس  بی شک یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس است که نباید دیدن آن را از دست داد. علت ساخت این حمام ها به خاطر وجود چشمه های گوگرد بیشمار آن در این منطقه است. همینطور که به شهر قدیمی تفلیس وارد می شوید بوی حمام سولفور به مشام می رسد. فقط کافی است به دنبال گنبدهای اجری در تصویر زیر باشید و بویی که استشمام می کنید را دنبال کنید. حمام های زیادی در این منطقه وجود دارد که دارای بخش عمومی و یا بخش بانوان و آقایان و یا اتاق های خصوصی است. با دیدن از این حمام ها می توانید شبی متفاوت را برای خود در تفلیس رقم بزنید.

  • کلیسای جامع سامبا (Tbilisi st Trinity Cathedral)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تفلیس وجود کلیساهای متعدد در این شهر است. کلیسای جامع سامبا از جمله دیدنی ترین کلیساهای این شهر به شمار می رود. کلیسای سامبا یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدوکس در جهان است که خود شامل چندین کلیسای کوچک تر است. این کلیسا از نمادهای شهر تفلیس به شمار می رود و کمی دورتر از مرکز شهر بر روی تپه الیا همراه با یک گنبد مخروطی طلایی رنگ خودنمایی می کند.

  • پارک آبی جینو پارادایس تفلیس (Gino Paradise)

اگر به دنبال تفریحات آبی در تور گرجستان هستید دیدن این پارک آبی را از دست ندهید. پارک آبی تفلیس در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تفلیس با وسعتی برابر ۲۲ هکتار افتتاح شد. این پارک مجموعه ای از انواع سرسره های آبی و استخرهای شنا، داینو پارک به همراه امکاناتی مانند جت اسکی، بخش ساحلی، سونا، ماساژ، رستوران و فست فود با غذاهای مختلف از فرهنگ های مختلف و .. است.

  • تله کابین قلعه ناریکالا (Narikala Fortress Cable Car)

قطعا یکی از مهیج ترین بخش های سفر به گرجستان این است که سوار بر تله کابین به دیدن قلعه ناریکالا بروید. برای دیدن این قلعه می توانید از شهر تفلیس به صورت پیاده از خیابان بتلمی به سمت تپه ای که قلعه در آن قرار دارد قدم بزنید و یا در پارک ریکه در کنار رودخانه کورا سوار بر تله کابین شوید. قلعه ناریکالا یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری تفلیس است که ساخت آن به قرن چهارم میلادی باز می گردد. این قلعه در یک تپه پر شیب بین حمام گوگرد و باغ گیاه شناسی تفلیس احداث شده و از همه جای تفلیس قابل مشاهده است.

  • پل صلح تفلیس (Peace Bridge)

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری تفلیس که با رویکرد معماری مدرن در تفلیس ساخته شد پل صلح است. این سازه فولادی و شیشه ای توسط مایکل دی لوچی معمار ایتالیایی بر روی رودخانه کر ساخته شد و بخش های قدیمی و جدید تفلیس را به یکدیگر متصل ساخت. با ایستادن بر روی این پل نمایی منحصر به فرد از دیگر جاذبه های گردشگری تفلیس از جمله کلیسای متخی، مجسمه واختانگ یکم، کلیسای جامع سامبا، پل بارتاشویلی و کاخ ریاست جمهوری در پیش چشم ها خودنمایی می کنند.  نورپردازی این پل در هنگام شب خیره کننده است.

  • موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان یکی از مهم ترین موزه های کشور گرجستان و جاذبه های گردشگری تفلیس در تور های تفلیس  است که در بخش قدیمی تفلیس و در نزدیکی میدان آزادی ساخته شده است. این موزه مجموعه ای بی نظیر از آثار تاریخی و هنری از جمله آثار مربوط به دوره قاجار و هخامنشی ایران، آثار مربوط به دوران قرون وسطی و معاصر، آثار مختلف و گرانبهایی از هنرمندان ایرانی و اروپای شرقی و غربی، روسیه و گرجستان را به نمایش می گذارد. این موزه غنی در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان یکی از بزرگترین موزه های گرجستان آغاز به کار کرد و با داشتن گالری ها و سالن های مختلف سالانه گردشگران بیشماری را یه سوی خود جلب می کند.

Share