امکان تیمداری حرفه ای و قهرمانی از سوی شهرداری رشت میسر نیست

توضیحات شهرداری رشت درباره جلوگیری از فعالیت تیم فوتسال بانوان شهرداری

علیرضا قانع، سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت طی ارسال جوابیه‌ای به پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، توضیحاتی را در خصوص عدم تمایل شهرداری رشت به تیمداری بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا قانع، سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت طی ارسال جوابیه‌ای به پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، توضیحاتی را در خصوص عدم تمایل شهرداری رشت به تیمداری بیان کرد.

مدیر مسئول محترم بایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی با عنوان “انصراف دو تیم شهر رشت از رقابتهای لیگ برتر فوتسال بانوان | وقتی شهردار رشت مخالف تیم داری است!

خواهشمند است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات این جوابیه در اسرع وقت به سمع و نظر خوانندگان گرامی آن رسانه محترم برسد.

با توجه به وظیفه ذاتی شهرداری ها در حوزه های فرهنگی، ورزشی، مدیریت شهری تنها موظف به حمایت و اجرای برنامه های ورزش همگانی می باشد و در همین راستا دستگاه های نظارتی و وزارت محترم کشور طی بخشنامه هایی ضمن تاکید بر اجرای صحیح وظایف، شهرداری ها را از هر گونه تیم داری حرفه ای منع نموده و این امر را خلاف ضوابط و مقررات موضوعه دانسته اند. اما علی رغم این مساله شهرداری رشت در سالهای گذشته بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و در حد توان و مقدورات به این عرصه ورود کرده و از حمایت تیم های مختلف ورزشی دریغ نورزیده که در صورت لزوم بخشی از اقدامات صورت گرفته جهت تنویر افکار عمومی متعاقبا به استحضار خواهد رسید. از سوی دیگر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برحسب وظیفه، سالانه به تعداد پرشماری از نوجوانان و جوانان و تیمهای مختلف ورزشی در محلات خدمات ارائه می دهد و بر اساس تاکیدات شهردار محترم و برنامه ریزی های صورت گرفته این موضوع با کمیت بیشتر و کیفیت بالاتر ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این شهرداری رشت در حال حاضر برای پرداخت حقوق چهار هزار پرسنل خود با مشکلات عدیده ای مواجه است و به عنوان یکی از نهادهای عمومی بدهکار به اشخاص حقیقی و حقوقی مدام تحت فشار اشخاص، دستگاه ها و نهادهای بستانکار قرار دارد و این مسئله موجب شده تا چندین مرحله حسابهای متعلق به آن بلوکه گردد.

لذا با توجه به موارد مذکور، شرایط اقتصادی موجود و فقدان قوانین و مقررات مرسومه امکان تیمداری حرفه ای و قهرمانی از سوی شهرداری رشت میسر نمی باشد.

 

Share