علاوه برعلم آموزی و تخصص باید اخلاق مدار نیز باشیم

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از دو گیلانی برتر کنکور ۹۸

صبح امروز نادرجهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان با حضور در منزل آریا جلالی رتبه ۴ آزمون سراسری گروه ریاضی و ریحانه فرخی ملکی دانش آموز رشتی دارنده رتبه هشتم گروه علوم تجربی با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نادرجهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان با حضور در منزل آریا جلالی» رتبه ۴ آزمون سراسری گروه ریاضی، با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با حضور در منزل خانواده جلالی، از «آریا» دانش آموز دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی لاهیجان که در آزمون سراسری ورودی دانشگاههای امسال حایز رتبه ۴ در گروه ریاضی و فنی شد، تقدیر کرد.

جهان آرای با ذکر این نکته که در موفقیت یک انسان در سنین دانش آموزی عوامل عینی و ذهنی مختلفی تاثیر دارند بر نقش اراده و پشتکار فرد تاکید کرد و گفت: «هرچند از تاثیر خانواده و گستره وسیعی از اطرافیان مانند گروه دوستان، معلمان، محیط و … نمی شود به سادگی گذشت اما خود فرد و میزان پشتکارش در دستیابی به هدف از همه عواملی که به آنها اشاره شد مهمتر است.»

در این دیدار که فرماندار شهرستان لاهیجان، ریاست آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهری و استانی نیز حضور داشتند، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اهدای لوح و جایزه از افتخار آفرینی این دانش آموز گیلانی تقدیر و تشکر کرد.

همچنین صبح امروز مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از ریحانه فرخی ملکی دانش آموز رشتی دارنده رتبه هشتم گروه علوم تجربی در کنکور سراسری ۹۸ با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی کرد.

 در این دیدار که به منظور تجلیل از ریحانه فرخی ملکی دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه یک رشت و رتبه ۸ کنکور سراسری ۹۸ در رشته علوم تجربی صورت گرفت، نادر جهان آرای با تقدیر از زحمات این دانش آموز، خانواده و مدرسه را دو نهاد مهم در شکل گیری و جهت دهی به حرکت سازنده دانش آموزان دانست و گفت: خانه و مدرسه باید از بعد روش‌ها و تفکرات همسوی یکدیگر باشند و دانش آموزان زمانی می‌توانند مسیری مناسب و ثمربخش را طی کنند که قرار گرفتن آنها در محیط خانه و مدرسه برای رسیدن به یک هدف باشد.

وی بر علم آموزی همراه با تربیت دینی- اسلامی تاکید کرد و افزود: علاوه برعلم آموزی و تخصص باید اخلاق مدار نیز باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این دیدار صمیمانه ضمن بیان خاطرات دانش آموزی خود خاطر نشان کرد: دوران دانش آموزی و دانشجویی برش مهمی از زندگی است که تأثیرات آن تا همیشه ادامه دارد.

گفتنی است استان گیلان در رتبه های تک رقمی کنکور ۹۸ توانست رتبه چهارم گروه ریاضی و فنی را توسط آریا جلالی از لاهیجان و رتبه هشتم کنکور را در گروه علوم تجربی توسط ریحانه فرخی ملکی از آن ِ خود کند.

Share