رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مطرح کرد:

تصویب ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان در سال ۹۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از تصویب ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی برای گیلان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدعلی محمدی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن الغدیر استانداری با اشاره به گزارش عملکرد سال ۹۷ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های سال جاری اظهار کرد: تاکنون ۳۴ جلسه اقتصاد مقاومتی در گیلان برگزارشده که ۸۸ مصوبه داشته و برخی از آن‌ها بر زمین مانده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان اجرایی شده است، افزود: پنج پروژه اقتصادی گیلان در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مطرح‌شده که احداث سد پهلوان بست لنگرود، احداث پست برق شهرک صنعتی سفیدرود، احداث واحد تولیدکننده خوراک آبزیان و طیور، پرورش ماهیان خاویاری و احداث کارخانه نورد میله گردد کاسپین ازجمله آن‌هاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به برنامه آتی سازمان در استان گفت: ۵۹ پروژه در گیلان برای سال جاری مصوب شده که به ۱۷ پروژه تقلیل یافته و از پروژه‌های مصوب تنها ۱۱ پروژه مرتبط با بخش کشاورزی است.

محمدی با بیان اینکه مسائل محیط‌زیست اولویت نخست گیلان است، افزود: اگر شاخص‌های محیط‌زیست در کنار سایر پروژه‌ها جدی گرفته نشود، بهره‌برداری از پروژه‌ها با دشواری مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر توجه به مقوله فرهنگ در گیلان افزود: علیرغم توجه ملل به حوزه فرهنگ، موزه، کتاب‌خوانی، متأسفانه در گیلان به این موضوعات کمتر توجه می‌شود.

Share