رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان:

تالاب انزلی جای آزمون و خطا نیست | دانشگاه گیلان نشست علمی بایوجمی را لغو کرد!

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با تأکید بر اینکه تالاب انزلی جای آزمون و خطا نیست، گفت: برای برگزاری این نشست تمام نامه‌نگاری‌ها با دانشگاه گیلان انجام شده و نامه آن هم موجود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، کیوان میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی با موضوع احیای تالاب بین المللی انزلی، دورنما و چالش‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد لاهیجان با بیان اینکه نباید بگذاریم تالاب انزلی رو به نابودی برود، اظهار کرد: تالاب بین‌المللی انزلی، جزو سرمایه‌های گیلان و حتی کشور است که باید به بهترین نحو از آن حمایت شود و بهترین کار برای انجام این کار برگزاری نشست‌های علمی است.

وی با اشاره به میزان اعتبار داده شده به تالاب انزلی برای احیا گفت: در گذشته برای احیای این تالاب هزینه میلیونی نمی‌شد اما اکنون ۸۷۱ تومان میلیارد برای احیای این طرح در نظر گرفته شده است که جای سؤال دارد.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان با اذعان به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در صورت موفق نبودن احیای این طرح نباید هزینه‌ای را پرداخت کنند، تصریح کرد:  طبق قانون شرکت‌های دانش بنیان هر قدر هم اعتبار برای اجرایی شدن طرحشان در نظر بگیرند در صورت موفق نبودن نباید برای هیچ باز پرداختی پاسخگو‌ باشند اما احیای تالاب انزلی جای آزمون و خطا نیست.

 میرزایی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان و شرکت‌های دانش‌بنیان به برگزاری نشست‌های علمی با موضوع احیای تالاب انزلی بیان کرد: در چنین نشست‌هایی باید به دولت اطلاعاتی در خصوص طرح‌های علمی داده شود و هدف نیز همین است، چراکه عقل حکم می‌کند اگر شرکتی می‌خواهد ریالی برای طرحی هزینه کند باید تمام نقدها و پیشنهادات را گوش داده و از آنان استفاده کند.

وی با اشاره به عضویت دو عضو شرکت دانش‌بنیان احیا کننده تالاب انزلی در یک حزب سیاسی تصریح کرد: بعضی از برخوردها موجب حساسیت چهره‌های علمی شده است، چرا باید در عرض دو ماه ۸۷۱ میلیارد تومان به شرکت دانش‌بنیانی که دو عضو هیئت مدیره شرکت متولی احیا کننده این تالاب که در یک حزب سیاسی عضویت داشته و‌ رئیس این حزب رئیس سازمان محیط زیست کشور است، داده شود!

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری نشست علمی درباره طرح بایوجمی در دانشگاه گیلان اندیشیده شده بود، گفت: برای برگزاری این مراسم تمامی اقدامات لازم انجام شد اما دقایقی پیش از اجرای این همایش در دانشگاه گیلان با اساتید تماس گرفتند و خبر از لغو جلسه دادند تا اساتید و منتقدان این طرح از حضور در مراسم خودداری کنند.

میرزایی با گله‌مندی از برخورد دانشگاه گیلان و لغو جلسه تخصصی با موضوع احیای تالاب بین المللی انزلی، دورنما و چالش‌ها در تالار حکمت این دانشگاه افزود: برای برگزاری این نشست تمام نامه‌نگاری‌ها با دانشگاه گیلان انجام شده و نامه آن هم موجود است اما با وجود اینکه قرار بود این نشست علمی رأس ساعت ۱۰:۳۰ در تالار حکمت برگزار شود، ساعت ۱۰ صبح، درب تالار را بستند که بعد از چند ساعت باز شد اما اساتید و حضار به دلیل این بی‌احترامی از حضور در سالن خوداری کردند.

Share