معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان مطرح کرد:

برگزاری آیین سنتی ازدواج بین ایران و جمهوری آذربایجان | مهارت‌های زندگی مهم‌ترین عامل کاهش طلاق

اسماعیلی عنوان کرد: طرح بین المللی آیین های سنتی ازدواج آستارا_آستارا میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مرحله نهایی قرار داشته و امید می رود که تا پایان سال جاری بین این دو کشور این آیین را در مرز آستارای ایران برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامعاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در جلسه با سمن های شهرستان مرزی بندر آستارا از اهمیت برگزاری برنامه های مختلف در این حوزه خبر داد و گفت: آستارا به عنوان شهرستان پیشتاز گیلان در حوزه سمن ها بوده و سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان به طور کاملاً فعال، پویا و خلاق در برنامه‌های خود موفق عمل کرده و اداره کل ورزش و جوانان گیلان از آنها حمایت کامل را انجام می دهد.

هاشم اسماعیلی یکی از عوامل اصلی طلاق در کشور را عدم اطلاع زوجین از مهارتهای زندگی دانست و بیان کرد: آموزش مهارت های پیش از ازدواج یک عامل مهم برای جلوگیری از طلاق زوجین باید مورد توجه قرار گرفته و از سمن‌ها در این زمینه انتظار بیشتری می رود.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا بعد از رشت به عنوان دومین مرکز تخصصی ازدواج یک گام بزرگ را در این زمینه برداشته و در سال گذشته ۲۲ کارگاه تخصصی آموزش پیش از ازدواج به طور رایگان برای افراد در آستارا برگزار شد که این شهرستان بعد از شهرستان رشت دومین شهر فعال گیلان در این حوزه بود.

اسماعیلی، آستارا را در حوزه جوانان نیز بسیار پیش قدم دانست و عنوان کرد: طرح بین المللی آیین های سنتی ازدواج آستارا_آستارا میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مرحله نهایی قرار داشته و امید می رود که تا پایان سال جاری بین این دو کشور این آیین را در مرز آستارای ایران برگزار کنیم.

وی بحث مطالبه‌گری حوزه جوانان را نیز در اولویت اداره کل ورزش و جوانان گیلان دانست و تصریح کرد: آستارا با داشتن چهار سمن فعال در حوزه اداره ورزش و جوانان می تواند مطالبات جوانان را به گوش مسئولان رسانده و مسئولان نیز با سعه صدر به این خواسته ها گوش دهند، سازمان های مردم نهاد باید دغدغه مسئولیت پذیری داشته باشند تا حلقه ارتباط مردم و دولت برای کم کردن آسیب ها باشد.

وی توجه به آسیب های اجتماعی را الزام به توجه سمن ها دانست و تصریح کرد: در برخی موارد واقعاً مشکل اقتصادی ما را اذیت نکرده و طلاق، بیکاری و اعتیاد را می توان با افزایش نشاط اجتماعی حل کنیم و همچنین با افزایش امید به زندگی جوانان این آسیب ها را کاهش بدهیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از برنامه ریزی در حوزه رسانه برای بحث فرهنگی خانواده و ازدواج خبر داد و عنوان کرد: در همین راستا چهار فیلم مستند در هفته ازدواج که ۱۲ تا ۱۹ مرداد سال جاری بوده به همین مناسبت در رشت اکران می شود.

اسماعیلی با اشاره به عدم حق سازمان های مردم نهاد به عنوان تبلیغات انتخاباتی گفت: هیچ سمنی حق فعالیت انتخاباتی نداشته و قالب فعالیت‌های سمن ها باید اجتماعی باشد، سمن ها برای مردم کار می کنند و حق استفاده ابزاری از عنوان خود را نیز ندارند.

به گزارش دیارمیرزا ۹۶ سازمان مردم نهاد مجوز دار از وزارت ورزش و جوانان در استان گیلان حضور داشته که در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اعتقادی، مذهبی، سلامت و خانواده، حقوق شهروندی، گردشگری و محیط زیست فعالیت می کنند.

Share