جعفرزاده ایمن آبادی با قدردانی از نوبخت بابت پذیرفتن مسئولیت ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان

برخی صاحبان صنایع تسهیلات گرفتند و برج‌سازی کردند|واردات برنج تیر خلاص بر پیکر نیمه جان کشاورز است

عضو مجمع نمایندگان گیلان به صدور مجوز واردات برنج در فصل برداشت توسط دولت اشاره کرد و گفت: با وارد شدن برنج تیر خلاص بر پیکر نیمه جان کشاورز وارد می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان که در سالن الغدیر استانداری استان برگزار شد، در ابتدا با بیان اینکه مسئول سابق اقتصاد مقاومتی در گیلان سال گذشته علقه و علاقه ای به گیلان نداشت، گفت: ایشان تنها یک جلسه اقتصاد مقاومتی در گیلان تشکیل دادند که آنهم جنبه تشریفاتی داشت.
جعفرزاده ایمن آبادی با تشکر از دکتر نوبخت برای قبول مسئولیت جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان گفت: ایشان علاوه بر علاقه و وابستگی به گیلان به تمامی برنامه های اجرایی احاطه دارند و همچنین منابع و اعتباراتی که در اختیارش است می تواند برای گیلان فرصت مناسب برای توسعه و رفع مشکلات شود.

برخی صاحبان صنایع تسهیلات گرفتند و برج‌سازی کردند

وی به صنایع تعطیل شده گیلان اشاره کرد و افزود: این صنایع را می توان به دو بخش تقسیم کرد بخشی در تعطیلی خود مقصر هستند و برخی دیگر بی تقصیرند. کارگروه رفع موانع مانند کلینیکی است که بیمار به آن مراجعه می کند در حالی که ما صنایعی داریم کاملا تعطیل شده‌اند و نیاز به یک کارگروهی دارند تا به آنها رسیدگی شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: صنایعی هستند که پول گرفتند اما اشتغال و فعالیت اقتصادی را گسترش ندادند و به برج سازی پرداختند که این واحدها باید به قوه قضایه معرفی شوند اما عده ای از صاحبان صنایع با نوسانات ارز با مشکل روبرو شدند که دولت باید به آنها کمک کند.
وی با بیان اینکه قوانین اشتغال با قوانین بانک‌ها در تعارض است، افزود: افرادی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کردند اما کسب و کاری راه اندازی نکردند و بانکها با آنها چون اقساط خود را پرداخت می کنند، برخوردی انجام نمی دهد که این خود یک اشکال بزرگ است و بانکها باید با هدفگداری تسهیلات را پرداخت کنند.
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه به مشکلات روستاییان در مورد راه اندازی مرکز اقتصادی اشاره کرد و گفت: به روستاییان تسهیلات داده شد اما به آنها اجازه ساخت کارگاه و حتی سوله را نمی دهند و همه چیز را قفل کردند چون تغییر کاربری انجام نمی شود.

واردات برنج تیر خلاص بر پیکر نیمه جان کشاورز است

به گزارش دیارمیرزا عضو مجمع نمایندگان گیلان به صدور مجوز واردات برنج در فصل برداشت توسط دولت اشاره کرد و گفت: با وارد شدن برنج تیر خلاص بر پیکر نیمه جان کشاورز وارد می شود و دادن مجوز از سوی دولت کار اشتباهی است.
وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه روستاییان نقدینگی ندارد، گفت: این اتحادیه ها برای وارد کردن نهادهای دامی و خرید برنج از کشاورزان نقدیگی لازم را ندارند چرا بین دستگاهها در مورد اتحادیه روستاییان دعوا است؟ هربار یک اداره و سازمان به این اتحادیه می آیند و ان را قفل می کنند.
نماینده رشت یادآور شد: برای نظم بخشیدن به کارها مرجع حکمیت درست شوذ زیرا مردم زیادی از این اتحادیه ها روزی می برند.

دولت اعتبار زباله سوز سراوان را بپردازد

وی با بیان اینکه متاسفانه درگیر مسایل اقتصادی شدیم و محیط زیست را رها کردیم گفت: زباله سوز رشت همراه با ساری و نوشهر آغاز شد و الان نوشهر در حال افتتاح است و در رشت هنوز شروع نکشده است مابقی پولی را که برای احداث این کارخانه زباله سوز باید پرداخت می شده را بپردازید تا سراوان رشت از این معضل نجات پیدا کند.

جعفرزاده به احداث سدهای لاستیکی در استان گیلان برای تأمین آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: تنها سد لاستیکی رشت سد فخرآباد است که با بهره برداری از آن ۱۰۰ هزار هکتار از زمین های لشت نشا سیراب می شود.

Share