در هیچ کلاس خصوصی شرکت نکردم

اولین اظهار نظر دختر رشتی نفر هشتم کنکور سراسری

ریحانه فرخی ملکی نفر هشتم رشته علوم تجربی گفت: روزانه ۱۰ تا ۱۱ ساعت درس می خواندم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ریحانه فرخی ملکی نفر هشتم گروه آزمایشی علوم تجربی به خبرنگار صدا و سیما گفت: روزانه ۱۰ تا ۱۱ ساعت درس می خواندم.

وی افزود: در هیچ کلاس خصوصی شرکت نکردم و فقط سعی کردم کتاب های تست زیادی تهیه کرده و بیشتر تست بزنم.

پدر ریحانه فرخی ملکی دارنده رتبه ۸ علوم تجربی نیز گفت: از اینکه زحمات دخترم ریحانه نتیجه داد خیلی خوشحالم.

مادر ریحانه هم گفت: تا جایی که وظیفه من بود سعی کردم فضای خانه را برای ریحانه آرام نگه دارم.

فضای مجازی را در دوران مطالعه کنکور کنار گذاشتم

ریحانه فرخی ملکی همچنین در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مهم‌ترین عوامل در کسب موفقیتش در آزمون سراسری سال ۹۸ اظهار داشت: حمایت زیاد پدر و مادر، کیفیت درس‌خواندنم و دسترسی به منابع درست و زیاد از عوامل کسب موفقیتم بودند همچنین سعی کردم از تجربیات دیگران نیز بهره‌مند شوم.

رتبه هشت گروه علوم تجربی در رابطه با چگونگی زمان‌بندی برای درس‌خواندن و میزان استفاده از مشاور تحصیلی در کنکور گفت: برای بهره‌مندی از یک سری راهنمایی‌ها و افزایش روحیه به مشاور تحصیلی مراجعه کردم اما برنامه و زمان‌بندی اصلی برای درس خواندن از سوی خودم بود.

وی گفت: در این دوران، کتب و درسی که به آن علاقه‌مند بودم در همان لحظه می‌خواندم و برای نمونه طوری برنامه‌ریزی کرده بودم که روزی ۲ درس اختصاصی در چندین ساعت بخوانم و تلاش کردم که چیزی جا نماند.

فرخی ملکی به نقش مؤثر و همراهی بسیار زیاد خانواده‌ در کسب موفقیتش در آزمون سراسری اشاره کرد و افزود: هر زمان که در آزمونی موفق می‌شدم سعی می‌کردم تا نسبت به نتیجه مثبت آن مغرور نشوم و خانواده‌ام هر منبع و امکاناتی که به آن احتیاج داشتم سریع تهیه می‌کردند.

وی در مورد شرایط و نقش دبیرستان فرزانگان رشت در کسب موفقیتش گفت: مدرسه ما از هر نظر فوق‌العاده بود و هر زمان که نیاز به کمک داشتم، عوامل مدرسه کمک می‌کردند و البته برای هیچ دانش‌آموزی کم نگذاشتند و تبعیض قائل نشدند.

رتبه هشت گروه علوم تجربی کنکور سراسری سال ۹۸ با بیان اینکه میزان استفاده‌ام از فضای مجازی در حد صفر بود ابراز داشت: حد گردش و بیرون رفتن با دوستانم در سال کنکور بسیار کم بود و فقط در روزهایی که نیاز به افزایش روحیه و انرژی داشتم یک یا دو بار با دوستانم به بیرون رفتم.

وی به علاقه‌اش به ریاضی و رشته علوم تجربی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به شغل جراح مغز و پزشکی علاقه‌مند هستم و به دلیل علاقه‌ام به ریاضی و شاخصه‌های شغلی علوم تجربی، رشته علوم تجربی را برای تحصیل انتخاب کردم.

Share