نوبخت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

امسال باید ۲۶ هزار جوان در گیلان مشغول به کار شوند|تکمیل راه‌آهن، جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است

معاون رئیس جمهوری و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان گفت: راه‌آهن رشت به سمت بنادر کاسپین، انزلی و آستارا باید سریع‌تر تکمیل شود و این خط ریلی، جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی برای اجرا شدن، یک سلسله برنامه است و هر کدام از برنامه ها، به طرح و هر طرح، به پروژه تبدیل شدند که بر اساس همین سیاست‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات اقتصاد مقاومتی باید فقط در خصوص پروژه ها بحث شود، ادامه داد: میزان پیشرفت پروژه گزارش داده، به دستگاه مربوطه ابلاغ و همچنین از آن دستگاه نتیجه خواسته شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در نیمه راه خود قرار دارد، بر ضرورت عمل گرایی طی فرصت باقی مانده تأکید و اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی بخش غیر دولتی باید بیشتر مورد توجه باشد و در جلسه هایی با فعالان بخش خصوصی، مشکلات را شناسایی و نسبت به رفع آنها اهتمام ورزیم.

وی گفت: باید طبق برنامه های پیش بینی شده، طی امسال ۲۶ هزار جوان در گیلان مشغول به کار شوند و دستگاه هایی که اعتباراتی گرفته اند، در خصوص اقدامات انجام شده، گزارش ارائه دهند.

نوبخت با بیان اینکه پول استملاک اراضی مسیر راه آهن رشت به انزلی پرداخت شده، این خط ریلی را اتصال کننده مسیر از جنوب کشور به شمال و در عین حال سراسر ایران اسلامی خواند و افزود: باری که قرار است از اقیانوس هند و خلیج فارس بیاید، با اتصال این خط ریلی به آستارا، سریعتر به مقصد منتقل می شود بر این اساس لازم است همه مسئولان، نسبت به استملاک اراضی اقدام کنند تا راه آهن سریعتر تکمیل شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین بر لزوم تکمیل باقیمانده آزادراه رشت قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار تأکید کرد و گفت: باید مسیر آزادراهی به بهره برداری برسد تا گردشگر، به راحتی از آن استفاده کند ضمن آنکه در آینده ای نزدیک، با دو خطه کردن راه آهن کرج قزوین، زمان مسافرت از تهران به گیلان، به مدت یک ساعت کم می شود.

نوبخت در خاتمه سخنانش، خواستار ساماندهی معضل پسماند در استان های شمالی شد و از استانداری گیلان خواست نقشه جامعی برای معرفی به سرمایه گذاران تهیه کند تا زمینه حضور و نقش آفرینی آنان برای توسعه بیشتر این استان، تسهیل شود.

Share