فرماندار آستارا خبرداد:

افتتاح ۵۳ پروژه با اعتبار ۳۱۶ میلیارد ریال | ظرفیت آستارا شناخته شود حتی یک بیکار پیدا نخواهید کرد

فرماندار آستارا توان و ظرفیت این شهرستان در در تمام حوزه ها را بسیار ویژه دانست و عنوان کرد: مسئولین باید ظرفیت این شهرستان را دریافته شناخته و بهره برداری کنند، اگر توان اشتغال زایی آستارا به طور کامل شناخته و بررسی شود حتی یک بیکار در این شهرستان پیدا نخواهید کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

حسن رستم زاد با تبریک اعیاد پیش رو و هفته دولت با اشاره به برنامه های شهرستان مرزی بندر آستارا در این هفته گفت: امروز کشور ما از جایگاه خوب و ویژه در دنیا برخوردار بوده و مذاکرات ۱+۵ با کشورمان گواه این قضیه است.

فرماندار آستارا بدعهدی غرب و آمریکا در مقابل ایران را برای این کشورها مناسب ندانست و بیان کرد: افزایش تحریم ها چیزی به غیر از تحریم منطق نبوده و این جز عدم پاسخگویی منطقی در دیپلماسی نیست، امروز ایران نسبت به ۴۰ سال گذشته بسیار رو به جلو بوده و در عرصه‌های تکنولوژی، فناوری و سلولهای بنیادی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

نماینده عالی دولت در آستارا کسب رتبه های برتر المپیاد های علمی توسط جوانان این مرز و بوم را نشانه توان و ظرفیت‌های علمی کشور دانست و تصریح کرد: این از برکات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهدا و مقام معظم رهبری بوده و همچنین مردمی که پایه های انقلاب هستند و بطور جهادی اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به همه جهانیان نشان داده اند.

فرماندار آستارا توان و ظرفیت این شهرستان در در تمام حوزه ها را بسیار ویژه دانست و عنوان کرد: مسئولین باید ظرفیت این شهرستان را دریافته شناخته و بهره برداری کنند، اگر توان اشتغال زایی آستارا به طور کامل شناخته و بررسی شود حتی یک بیکار در این شهرستان پیدا نخواهید کرد، اتصال این شهرستان با خط ریلی آستارا_آستارا به کشورهای مختلف در حوزه حمل و نقل کالا، صادرات و واردات نقش ویژه‌ای به لحاظ جذب منابع و گردشگر در کشور داشته و برای پیشرفت و توسعه کشورمان مسئولین باید این شهرستان را دریابند.

وی مجموعه پروژه های این شهرستان در هفته دولت را ۵۳ مورد دانست و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۳۱۶ میلیارد ریالی در هفته دولت با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره برداری می رسد که در حوزه‌های آب، راه، برق، ورزش، راه روستایی، بندر، بهداشت و درمان، گردشگری و کشاورزی هستند. همچنین پروژه‌های دیگری نیز علاوه بر این موارد با همین میزان اعتبار قابل استفاده بوده و انشاالله برای دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری کامل رسیده و افتتاح می‌شوند.

فرماندار آستارا توان بهره برداری از حضور گردشگر، کارآفرینی و اشتغالزایی را از ظرفیت های حوزه اقتصادی این شهرستان دانست و بیان کرد: آستارا جزو اولین شهرستان‌های کشور از لحاظ میزان تردد گردشگر خارجی بوده و تردد سالانه بیش از یک میلیون نفر آمار کمی برای عدم توجه به این شهرستان نیست.

رستم زاد با اشاره به پروژه‌های مهم این شهرستان در هفته دولت گفت: در روز یکشنبه افتتاح دو باب انبار در اسکله با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی، افتتاح پروژه چمن مصنوعی فوتبال با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریالی با حضور استاندار گیلان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه افتتاح شده و در ماه آینده نیز با حضور معاونت عمرانی وزارت کشور در آستارا نوید خبرهای مطلوبی را در این حوزه می دهیم.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share