ارزان‌ترین روش برای سفر به تهران

همان طور که می دانید سریع‌ترین روش رسیدن به مقصد هواپیما می‌باشد که اگر شما هم قصد دارید به پایتخت سفر کرده و می‌خواهید به سرعت خودتان را به مقصد برسانید، بهتر است بلیط هواپیما تهران را تهیه کرده و عازم سفر شوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تهران یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است که حتی اگر خودتان هم نخواهید گاهی اوقات مجبور می‌شوید به این شهر سفر کنید. به همین دلیل در این نوشتار قصد داریم که ارزان‌ترین روش برای سفر به تهران را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

از آن جایی که ایرانی‌ها به مسافرت رفتن علاقه زیادی دارند و برای آن، از روزها قبل برنامه ریزی می‌کنند، یکی از مواردی که خیلی برای آن‌ها مهم است هزینه‌های سفر می‌باشد. به همین دلیل بسیاری از کسانی که برنامه‌ای ساده می‌چینند و به مسائل مالی آن فکر نمی‌کنند معمولاً بیشتر مواقع مسافرت خود را کنسل می‌کنند.

مسافرت با هواپیما یکی از پرهزینه‌ترین مسافرت‌ها بوده که با نگاهی به قیمت بلیط هواپیما در حالت عادی خیلی‌ها از خرید آن منصرف می‌شوند. اما راه‌های گوناگونی برای رسیدن به مقصد وجود دارد که آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای تهیه بلیط وسایل حمل و نقل می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر مانند مستر بلیط اقدام به خرید بلیط کنید. همان طور که می دانید سریع‌ترین روش رسیدن به مقصد هواپیما می‌باشد که اگر شما هم قصد دارید به پایتخت سفر کرده و می‌خواهید به سرعت خودتان را به مقصد برسانید، بهتر است بلیط هواپیما تهران را تهیه کرده و عازم سفر شوید.

مختصری در رابطه با پیشینه و موقعیت شهر تهران

تهران پایتخت کنونی ایران است که در گذشته به دلیل دارا بودن رودها، چشمه‌های خروشان، وجود رشته‌های کوه‌های البزر و دماوند بسیار مورد توجه اقوام مختلف بود. البته این شهر در ابتدا جزء روستاهای ری به شما می‌آمده و با گذشت زمان در دوره نادرشاه به اسم و رسم رسید و در دوره قاجار نیز به طور رسمی پایتخت سیاسی ایران شد.

تهران هفتصد و سی کیلومتر مساحت دارد که به این دلیل در رده بیست و پنجم پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. موقعیت پایتخت به این گونه هست که از سمت شمال به کوه برافراشته دماوند می‌رسد و از جنوب به رشته کوه‌های ری. این موقعیت باعث شده تا تهران از دو آب و هوای مختلف کوهستانی و دشتی در شمال و جنوب خود بهره برده باشد.

اکنون تهران با وجود موزه‌ها، چندین پارک بزرگ و جاذبه‌های توریستی که دارد به یکی از مقاصد گردشگری در ایام مختلفی از سال تبدیل شده است.

کدام روش برای سفر به تهران بهتر و ارزان‌تر است؟

شاید شما هم در چند سال اخیر عبارت پرواز چارتر را زیاد شنیده باشید و برایتان سؤال باشد که این نوع پرواز چه تفاوتی با پروازهای عادی و سیستمی دارد؟ ابتدا لازم است تا با معنی واژه چارتر آشنا شوید. این کلمه در معنای لغوی یعنی دربست کرایه دادن! همه چیزهایی که در گردشگری تعداد زیادی از آن‌ها موجود باشد می‌تواند چارتر شود. مثلاً صندلی هواپیما، اتاق‌های هتل و…

پروازهای سیستمی را ایرلاین ها با توجه به شرایط موجود در طول هفته یا ماه با قیمتی ثابت ارائه می‌دهد اما چارتر زمان مشخصی ندارد و باید پیگیر باشید که چه زمانی برای چه مقصدی بلیط آن را می‌توانید بخرید. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو پرواز شرایط سنی مسافران است که در قیمت آن تأثیر زیادی می‌گذارد. مهم‌ترین عامل اصلی برای خرید بلیط هواپیما چارتر نیز قیمت آن است که تفاوت چشمگیری با نوع سیستمی دارد که بسیار کمتر و به صرفه‌تر می‌باشد.

بنابراین با توجه به این توضیحات در می‌یابیم که یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای سفر به تهران همین پروازهای چارتر می‌باشند.

راهنمای سفر ارزان به پایتخت کشور و رفت و آمد در استان تهران

شما از سه طریق هوایی، ریلی و جاده‌ای می‌توانید به پایتخت سفر کنید. تهران دارای دو فرودگاه بزرگ امام خمینی و مهرآباد می‌باشد که فرودگاه بین المللی امام برای پروازهای خارجی بوده و مهرآباد برای پروازهای داخلی. اگر قصد سفر با قطار را دارید، راه آهن در جنوب شهر تهران قرار گرفته است. همچنین برای مسیرهای جاده‌ای و از طریق اتوبوس ۴ ترمینال در مناطق مختلف شهر به نام‌های ترمینال غرب، ترمینال شرق، ترمینال آرژانتین و ترمینال جنوب آماده ارائه خدمات هستند.

اما در خود شهر تهران برای رفت و آمد در سطح شهر، مترو سریع‌ترین و بهترین وسیله برای حمل و نقل محسوب می‌شود. سرویس دیگری به نام اتوبوس پرسرعت یا همان BRT در شهر وجود دارد که مسیر ویژه‌ای برای آن تعبیه شده و اتوبوس از آن جا حرکت می‌کند. همچنین با اتوبوس‌های معمولی هم می‌توانید به گردش در شهر بپردازید، این وسیله میدان‌های مهم را به یکدیگر متصل می‌سازد.

همانند سایر شهرهای موجود در ایران با تاکسی‌های معمولی، بی سیم یا آژانس هم در تهران رفت و آمد صورت می‌گیرد، اما با هزینه‌ای گران و احتمال گیر افتادن در ترافیک‌های طولانی! روش دیگر برای رفت و آمد در سطح شهر تهران استفاده از اپلیکیشن های موبایل برای یافتن اتومبیل بوده که تقریباً از آژانس و تاکسی به صرفه‌تر و ارزان‌تر است.

منبع این مطلب: آژانس بازاریابی اسپاتنا

Share