سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ابهامات فراوانی دارد | منابع ‌طرح مشکوک‌الوصول است‌

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از مشکوک‌الوصول بودن منابع لازم جهت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح که به ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد فعلاً ابهاماتی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی با بیان اینکه مقدمات کار برای اجرای طرح رتبه‌بندی کردن معلمان طبق آن‌چیزی که قانون پیش‌بینی کرده فراهم شده است اظهار داشت: منابعی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده کمی مشکوک‌الوصول است و ابهامات فراوانی برای تحقق آن وجود دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جرای هر چه سریع‌تر طرح رتبه‌بندی معلمان را به عنوان یک ضرورت مهم برای جامعه فرهنگیان کشور خواستار شد و عنوان کرد: مجلس و کمیسیون به‌شدت موضوع اجرای طرح نظام رتبه‌بندی کردن معلمان را به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم قانون برنامه ششم توسعه پیگیری می‌کنند.

عباسی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از حقوق اصلی قشر معلمان و جامعه فرهنگیان کشور دانست و در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد:‌ با اجرای درست این قانون علاوه بر امکان همکاری برخی از معلمان با مؤسسات علمی و پژوهشی کشور عدالت لازم نیز در پهنه وسیع نظام آموزش و پرورش به خوبی برقرار می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و تصریح کرد: به علت شرایط اقتصادی فعلی و کاهش درآمدهای نفتی اجرای طرح‌هایی نظیر رتبه‌بندی معلمان فعلاً با ابهاماتی مواجه است که امیدواریم دولت برای رفع این نگرانی‌ها چاره‌ای بیاندیشد.

وی پرداخت معوقات و مطالبات بازنشستگان تا انتهای مهر ماه سال ۹۷ را نیز از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت دانست و ابراز داشت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی نیز به نوعی دچار سرنوشت طرح رتبه‌بندی کردن معلمان شده است زیرا در وهله نخست باید منابع لازم اجرای آن توسط دولت تأمین شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه مشخص نیست با این وضعیت نامطلوب درآمدهای نفتی کشور، دولت بتواند به چنین تعهداتی به موقع عمل کند اظهار داشت: دولت و مجلس هر دو در صورت تأمین منابع لازم برای اجرای رتبه‌بندی کردن، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات فرهنگیان مصر هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه مجلس منتظر اعلام گزارش نهایی دولت در مورد سازوکار چگونگی تأمین منابع اجرای طرح رتبه‌بندی است عنوان کرد: با توجه به وضعیت فرهنگیان کشور و نزدیک بودن سال تحصیلی علاوه بر معرفی هر چه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم دولت برای این مورد هم فکری بکند.

Share