هشدار رئیس جدید بنیاد مستضعفان:

آنهایی که املاک بنیاد دست‌شان است با زبان خوش برگردانند | همه پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می‌شوند

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از املاک و دارایی‌های بنیاد با جدیت محافظت می‌کنیم، گفت: آنهایی که مالی دست‌شان است باید تخلیه کنند و به بنیاد برگردانند، با زبان خوش بیاورند تا ما به زبان ناخوش متوسل نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز فتاح در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: دیروز امانت کمیته امداد را به آقای بختیاری سپردم و خوشحالم که امروز این پرچم را از آقای سعیدی‌کیا به عنوان استاد خودم می‌گیرم.

وی ادامه داد: من زمانی که به دولت رفتم کم سن و سال و کم‌سابقه بودم و اخلاق دولتمردی را از آقای سعیدی‌کیا یاد گرفتم، البته ایشان روزهای اول در هیأت دولت چای نمی‌خورد که به لطف حضور من در کنار ایشان، روزهای آخر چایی لیوانی می‌خوردند.

وی گفت: من با بنیاد ناآشنا نیستم، از روز اولی که آقای سعیدی‌کیا ریاست بنیاد مستضعفان را برعهده گرفت، یک حکم مشاوری هم برای من صادر کرد و همین جا یک دفتر داشتم.

وی ادامه داد: یافته‌هایم این است که عملکرد بنیاد طبق اساسنامه بوده است و اساسنامه برای هر سازمانی مهم است که در هیأت امنای بنیاد از اساسنامه مراقبت شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:‌ بنیاد در عرصه‌های مختلف کوچک تر و چابک‌تر شده است.

وی اضافه کرد:‌ این جانب در جبهه‌ها ودانشگاه خادمی کرده‌ام، در عملیات مرصاد حضور داشتم و چهار سال خادم این ملت در وزارت نیرو بودم، پنج سال در بنیاد تعاون خدمت کردم و چهار و نیم سال هم در کمیته امداد بودم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: هیأت امنای بنیاد مصوب کردند که از عرصه های زیان‌ده خارج شوند و باید به این موضوع توجه داشت ضمن آنکه سیاست‌های ابلاغی دفتر رهبری باید مو به مو اجرا شود.

وی تأکید کرد: سود و زیان در عرصه بنیاد باید تعریف شود و نباید همه‌اش سود اقتصادی مورد توجه باشد.

فتاح ادامه داد: نمی‌خواهیم با دولت رقابت کنیم و حتما با دولت فعلی و بعدی هماهنگ هستیم، موازی‌کاری با بخش خصوصی انجام نمی‌شود و جوانگرایی مورد تأکید است.

وی اضافه کرد: در حکم مقام معظم رهبری به بنده، به فرهنگ جهادی تأکید شده است، یعنی همه جای بنیاد باید بوی ارزش‌های انقلابی به مشام برسد.

وی تأکید کرد: سود فعالیت‌های اقتصادی بنیاد حتما باید بالاتر از ۸ درصد قبلی باشد، ولی ما باید این سود را چه کار کنیم؟ همه را به محرومیت‌زدایی بدهیم و توسعه ندهیم؟ و یا اینکه همه را به توسعه بدهیم و محرومیت‌زدایی را انجام ندهیم؟ باید خیلی دقت کنیم که محرومان مورد توجه باشند، چون در حکم رهبری به رسیدگی به محرومان تصریح شده است. سود فعالیتهای بنیاد باید معطوف به محرومان و مستضعفان باشد و هیچ چیز پنهان در بنیاد مستضعفان نخواهیم داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان فقط بنیاد اقتصادی نیست، گفت: بنیاد علوی کارهای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی را انجام می‌دهد، اما حتما باید از ظرفیت کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، آستان قدس رضوی، دولت و… هم استفاده کرد.

وی اظهار داشت:‌ عده‌ای عنوان می‌کنند که بنیاد خودش دولت است، در حالی که اگر مقایسه‌ای بین بنیاد و دولت داشته باشیم،‌ در واقع بنیاد ۸ دهم درصد و کمتر از یک درصد دولت است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: لازم نیست همه محرومیت‌ها را ما از بین ببریم، دولت و بخش‌های دیگر هم هستند. همین رسانه ملی زیرچتر مقام معظم رهبری است و نباید اجازه دهد بنیاد مظلوم بماند و باید به ما کمک کند.

وی تأکید کرد: بنیاد مستضعفان نهادی انقلابی است و نهاد عمومی غیردولتی.

فتاح تأکید کرد: این نوید را می‌دهم که همه پروژه های نیمه تمام تکمیل می‌شوند و پروژه‌ای تعطیل نمی‌شود، حتی سرعت می‌گیرد، اما پروژه جدید در هیأت امنا بررسی می‌شود و درباره آن تأمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از املاک و دارایی‌های بنیاد با جدیت محافظت می‌کنیم، گفت: آنهایی که مالی دستشان است باید تخلیه کنند و به بنیاد برگردانند، با زبان خوش بیاورند تا ما به زبان ناخوش متوسل نشویم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش اعتماد عمومی اصلی‌ترین کار ما است گفت: ملت باید آثار و برکات فعالیت های اقتصادی و فعالیت بنیاد را حس کنند.

Share