سردار عبدالله‌پور رئیس هیئت امنا تشریح کرد:

آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه حرم سیدجلال الدین اشرف|خریداری مغازه های پاساژ حرم

رئیس هیئت امنای حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف در خصوص ساماندهی مغازه های مردم در باب القبله و تملک آنها گفت: در مکان سرویس بهداشتی که تخریب شده است ۸ باب مغازه ساخته می شود که جایگزین مغازه های تخریبی روبروی باب القبله خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضورفرماندار شهرستان آستانه اشرفیه جلسه هیات امناء حرم مطهر سید جلال الدین اشرف به منظور بررسی جزئیات اجرایی طرح فاز اول و تملک و تخریب بناها و مغازه ها و راه کارهای حقوقی و قانونی برای اجرای طرح توسعه حرم برگزار شد.

این نشست با حضور حیدری، اعضای هیات امنای حرم مطهر، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان و معاوناین پشتیبانی و حقوقی این اداره کل، فرماندار، شهردار، کارشناسان و مهندسان اجرایی طرح و رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان در سالن دفتر مدیریت هیئت امنای حرم مطهر برگزار شد.

سردار محمد عبدالله پور در پایان این نشست در گفتگو با جلال شرق در بحث گسترش طرح حرم مطهر گفت: ما در صدد اجرای طرح های زیادی هستیم تا گسترش صحن انجام بگیرد از جمله سرویس بهداشتی قدیمی حرم که جز مخروبه، مشکلات خاص خودش را داشت.

رئیس هیئت امنای حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف در خصوص ساماندهی مغازه های مردم در باب القبله و تملک آنها گفت: در مکان سرویس بهداشتی که تخریب شده است ۸ باب مغازه ساخته می شود که جایگزین مغازه های تخریبی روبروی باب القبله خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی حرم را در طرح جدید در داخل صحن دیدیم افزود: این سرویس بهداشتی مثل سرویس های بهداشتی حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اختصاصی خاص حرم مطهر است.

سردار محمد عبدالله پور خاطر نشان کرد: تا زمان احداث و اجرای شدن طرح توسعه حرم، سرویس بهداشتی شماره ۲ حرم، پشت داروخانه قدس، که با هزینه بالغ بر ۵۰میلیون تومان بازسازی و تمیز شده است به طور شبانه روزی به زائران سرویس دهی می کند و نیز یک نفر برای مراقبت، به کار گماشته شده است.

رئیس هیئت امنای حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف در مورد مغازه های پشت حرم که به پاساژ حرم مشهور است گفت: حداکثر مغازه هایی که تا امسال برای خرید نیاز است ۲۲ مغازه است این هم تا پایان سال با تعامل مغازه داران حل خواهد شد و خرید و تملک مابقی مغازه ها برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.

عبدالله پور در خصوص جایگزینی مغازه ها اظهار داشت: در بخش جایگزینی به دو صورت عمل خواهد شد یا مغازه ها خریداری می شود و یا با مغازه هایی که در تملک ماست جایگزین می کنیم.

وی در خصوص مغازه های ضلع جنوبی(رحیمی پور) و شمالی (آذر زرتشت) پیاده رو های اطراف حرم افزود: مغازه های دو طرف پیاده رو که شهرداری در دو طرف سنگفرش کرده است در طرح جامع و در فاز سوم اجرایی است و نقشه این طرح جامع در هیئت امنای حرم نصب شده است و صاحبان املاک در طرح می توانند با مراجعه به دفتر هیئت امنا از جزئیات ان مطلع شوند.

عبدالله پور تصریح کرد: یقیناً مغازه های دو طرف پیاده رو حرم در طرح های فاز اول و دوم نیستند و عملا برای سالهای آینده اجرایی خواهد شد.

رئیس هیئت امنای حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف در خصوص نحوه خرید مغازه های پاساژ حرم گفت: ما هر مغازه ای را که قصد تخریب یا خرید داشته باشیم حتما با مغازه داران صحبت می کنیم و این ۲۲ مغازه ای که در طرح است ما با این عزیزان جلسه گذاشتیم و این عزیزان را توجیه کردیم اگر شد از آنان می خریم و اگر نشد به اندازه متراژی که است معوض می دهیم.

وی در ادامه افزود: با آن گروه از مغازه دارانی که تا کنون صحبت نکردیم یقین بدانند که ما امسال در حوزه آنها وارد نمی شویم و هر وقت به زمان اجرا رسیدیم با انان نیز جلسه خاصی خواهیم گذاشت.

رئیس هیئت امنای حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در باره ارزش سرقفلی مغازه ها اظهار داشت: تمام خرید های که ما انجام می دهیم برابر اسناد اوقاف و دولت باید نظر کارشناسی داتشه باشد و ما هیچ زمین و ساختمانی را نمی توانیم به همین شکل و میلی خریداری کنیم حتماً نظریه کارشناسی پشت همه خرید های ما است.

سردار عبدالله پور در باره زمان پیش بینی شده برای اتمام طرح توسعه حرم سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ادامه داد: پیش بینی کردیم که این طرح را در طی ۳۶ ماه اجرایی کنیم البته کمک های مردم می تواند خیلی به پیشرفت طرح کمک کند که نشانه های آن افزایش نذورات حرم مطهر است که نشان می دهد مردم پای کار هستند.

وی با اشاره به پای کار بودن سرمایه داران و مغازه داران آستانه ای در اجرای طرح افزود: سازمان اوقاف کشور، سپاه، فرمانداری، استانداری و همه مجموعه ها دست به دست هم دادند و کمک می کنند تا ما این طرح را به سرمنزل مقصود برسانیم.

سردار عبدالله پور وجود مبارک سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) را نگینی برای استان گیلان و آفتاب عالمتابی برای مردم شهرستان برشمرد و در پایان اذعان کرد: ما اعتقاد داریم با عنایت این سید جلیل القدر همه مشکلاتی که در طرح است و با هیئت امنایی که فی سبیل الله آمدند و بیش از ۲۵ نفر از جوانان در بخش های مختلف طراحی، مهندسی، فرهنگی کمک می کنند و روز به روز این تعداد هم زیادتر می شود با عنایت خداوند پروژه را بتوانیم به یک جای مناسبی برسانیم.

Share