رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبرداد:

۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون حدود ۵۰۰ مدرسه خشت و گلی کشور برچیده شده است،گفت: در حال حاضر ۴۰۰مدرسه خشت و گلی در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرالله رخشانی مهر در آئین کلنگ زنی مجتمع فرهنگی محله سادات شهر دوگنبدان افزود: میزان اعتبار نوسازی مدارس کشور که در سال ۱۳۹۶ پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود امسال به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: امسال نسبت به سال ۱۳۹۶ این میزان اعتبار نوسازی مدارس کشور حدود ۶ برابر شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به نوسازی و توسعه مدارس کشور تخصیص یافت. هم اکنون ۹۰ درصد از طرح‌های عمرانی حوزه نوسازی مدارس فعال است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و ۸۰۰۰ طرح حوزه عمرانی مدارس کشور در دست اجراست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۵۰۰ مدرسه خشت و گلی کشور برچیده شده است.

رخشانی مهر در پایان گفت: مدارس خشت و گلی کشور در حال حاضر ۴۰۰ واحد است که از این تعداد ۲۰۰ مدرسه در استان سیستان و بلوچستان و بقیه در سایر استان هاست.

Share