امام جمعه اسالم:

گیلان سکوی پرتاب مسئولین نیست | برخی آقایان گنج قارون را از کجا آورده اند؟

خطیب جمعه اسالم خاطر نشان کرد: چرا علیرغم تأکیدات چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب اقدام عملی و قاطع برای برخورد با این نجومی بگیران صورت نگرفته است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جعفرصادق(ع) به بیان فضائل و خدمات علمی آن امام همام به عالم اسلام و نقش داد مکتب جعفری پرداخت و افزود: شیعه و سنی هر آنچه از معارف دین و احکام و حدود الهی دارند را مدیون امام صادق(ع) هستند.

امام جمعه اسالم با گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران با وفای انقلاب به تحولات و اصلاحات صورت گرفته در دستگاه قضایی کشور اشاره کرد و افزود: همانطور که امام خامنه ای فرمودند، قوه قضائیه مسئول رفع فساد است و باید ابتدا مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه صورت بگیرد تا در برخورد با فساد بیرون هم مردم رایحه خوش عدالت را استشمام کنند که امیدواریم با جدیت ریاست محترم قوه در برخورد با مفساد، با قاطعیت دم مفسدان اقتصادی را قیچی کند.

باقری افزود: یکی از مسائلی که هر ساله اتفاق می افتد افزایش حقوق است که امسال دولت و مجلس دو الگوی متفاوت ارائه داده اند که بر اساس الگوی مجلس اقشار کم درآمد و متوسط که جمعیت زیادی از کارمندان و کارگران و بازنشستگان را شامل می شود حقوق بیشتری دریافت می کنند ولی بر اساس طرح دولت مدیران رده بالا و برخی نجومی بگیران افزایش بیشتری در حقوق خود را مشاهده خواهند کرد. امیدواریم نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت از حق و حقوق اقشار کم در آمد حمایت کنند و دولت هم تابع قوانین مجلس باشد.

وی تصریح کرد: شما خودتان محاسبه کنید آیا ۱۶درصد سه میلیون تومان با ۱۶درصد هفده میلیون تومان برابر است ؟ کار سخت و زحمت بسیار را کارگران و کارمندان سختکوش متحمل می شوند ولی حقوق زیاد و نجومی را مدیران رده بالایی می گیرند.

خطیب جمعه اسالم خاطر نشان کرد: چرا علیرغم تأکیدات چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب اقدام عملی و قاطع برای برخورد با این نجومی بگیران صورت نگرفته است؟ برخی از این آقایان مسئول اگر سی سال روزی ده میلیون تومان هم حقوق بگیرند باز هم به اندازه ثروتی که الآن دارند نمی شود. باید به مردم پاسخ بدهند که این گنج قارون را از کجا آورده اند.

حجت الاسلام باقری به اقدام رئیس جمهور آمریکا در تحریم کردن رهبر معظم انقلاب و وزیر خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: از یک طرف از ایران تشکر می کند از یک طرف تهدید و تحریم می کند. حرف و عمل ترامپ دچار یک پارادوکس و تضاد عجیب است که نشان می دهد او دچار یک بیماری دوقطبی و دوشخصیتی حاد است.

امام جمعه اسالم در بخش دیگری از خطبه های خود اذعان کرد: عجیب تر از اقدامات ترامپ بیانات افرادی است که هنوز از برجام دفاع می کنند و توصیه های دلسوزان نظام را حرف های مادرشوهری می خوانند. اینها یادشان رفته است که یک روز آمریکا را کدخدای دنیا می دانستند و منتقدان برجام را بی سواد و بی شناسنامه خواندند باید به اینها گفت: بیهوده سنگ برجام را به سینه نزنید، برجام از اول هم عروسی نازا بود.

وی در پایان نسبت به جابجایی استاندار گیلان به ریاست سازمان تأمین اجتماعی واکنش نشان داد و افزود: قصد قضاوت شخص و عملکرد استاندار سابق را ندارم ولی گیلان سکوی پرتاب مسئولین نیست که دولت بخواهد بدهی های انتخاباتی خود را در آن تسویه کند و چند صباحی از سر بی جا و مکانی، کرسی قدرت آن را به کسی بسپارد و بعدا که جای مناسبی برای فرد پیدا شد آن را جابجا کنند. در انتخاب استاندار جدید دقت شود که حتما از نیروهای کاربلد و متعهد بومی استفاده شود.

Share