یک کراس شهری؛

کیا “ایکس‌سید” ۲۰۲۰ معرفی شد+ تصاویر

کیا این خودروی خود را یک کراس شهری عنوان کرده است و مطمئنا بسیاری از مردم آن را یک هاچ‌بک قدبلندتر با بدنه‌ای گردتر می‌دانند. با این وجود، خودرو تفاوت‌های زیادی با نوع هاچ‌بک ۵ در شهری نسخه استاندارد دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از موتور ۱، این خودرو پس از نمونه هاچ‌بک، نمونه‌های اسپورت‌واگن و شوتینگ بریک‌های پر زرق و برق “پروسید” اسپورت‌واگن جدیدترین کراس‌اوور از خانواده “سیدهای” کیا به شمار می‌آید.

نسخه  “ایکس سید” بلندتر، پهن‌تر و طولانی‌تر از هاچ‌بک‌های این مدل ساخه شد است.

این خودرو انحصارا برای اروپا تولید می‌شود و به عنوان یک نسخه CUV حد فاصل دو خودروی کوچکتر استونیک و بزرگتر اسپورتیج قرار می‌گیرد. این خودرو به عنوان یک کراس‌اوور با قابلیت محرک تمام چرخ ارائه نخواهد شد.

کیا

کیا این خودروی خود را یک کراس شهری عنوان کرده است و مطمئنا بسیاری از مردم آن را یک هاچ‌بک قدبلندتر با بدنه‌ای گردتر می‌دانند. با این وجود، خودرو تفاوت‌های زیادی با نوع هاچ‌بک ۵ در شهری نسخه استاندارد دارد. اولین تفاوت در ابعاد خودرو دیده می‌شود. ایکس‌سید، ۸.۵ سانت طولانی‌تر، ۴.۳ سانتی‌متر بلندتر و ۲.۶ سانتی‌متر پهن‌تر از انواع قبلی است. خودرو روی چرخ‌های ۱۶ و۱۸ اینچی سوار می شود. کیا رنگ زرد کوانتومی را برای اولین بار در نسخه ایکس‌سید به کار برده است.

کیا

جای شگفتی نیست که ایکس‌سیدهای ۲۰۲۰ کیا نیز مانند دیگر خودروهای خانواده “سید” با همان موتورهای بنزین‌سوز توربوشارژ  ۱ و ۱.۴ لیتری ارائه خواهد شد.

احتمالا برخی از نسخه‌های این خودرو نیز با موتور ۱.۶ لیتری سید GT یا پروسید معرفی خواهد شد. این موتور ۳ سیلند با گشتاور ۱۷۲ نیوتن‌متر قدرت ۱۲۰ اسب‌بخاری را برای “ایکس سید” فراهم می‌آورند. نسخه پرچم‌دار خودرو نیز توانی برابر با ۱۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۲ اسب بخار تولید می‌کند.

کیا

تمام موتورهای ایکس سید کیا با سامانه انتقال قدرت دستی ۲ کلاچه، نمونه‌های خودکار ۷ سرعته هماهنگ خواهد شد. احتمالا در سال آینده نیز شاهد نسخه‌های ملایم هیبریدی و پلاگین هیبرید در این خودرو هستیم.

کیا

ایکس‌سید ۲۰۲۰ در پائیز سال جاری در اروپا به فروش می‌رسد.

Share