سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

کمبود تجهیزات در بیمارستان‌های گیلان | میزان بستری بیمارها رو به افزایش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد کمبود تجهیزات در بیمارستانها گفت: متاسفانه همین امر موجب صف طولانی بیماران در بیمارستانها می‌شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور مسوولان کشوری و استانی در رشت برگزار شد.

ارسلان سالاری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه گفت: از سال ۷۳ تاکنون شاهد تلاش های مستمر روسای علوم پزشکی بودم و آنچه که امروز در علوم پزشکی شاهد هستیم نتیجه تلاش این عزیزان است.

وی از حسن اعتماد وزارت بهداشت برای انتخابش در این سمت تشکر کرد و افزود: این امانت را جهت رفاه محرومین به کار می‌برم.

سالاری با بیان اینکه دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند، گفت: برای حرکت به این سمت باید نسل های اول و دوم خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کمبودها بیشتر از خدمات دیده می‌شود و بدهی دانشگاه گیلان ۶۰۰ میلیارد تومان است که البته طلب‌هایی هم داریم که می توانیم با وصول آنها مشکلات را برطرف کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد کمبود تجهیزات در بیمارستان‌ها گفت: متاسفانه همین امر موجب صف طولانی بیماران در بیمارستان‌ها می‌شود.

سالاری افزود: طلب کادر پرستاری و پزشکی سبب بی انگیزگی کار آنها شده است.

وی با اشاره به فرسوده بودن بیمارستان‌ها، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام ۵۵ مورد است که برای تکمیل آنها نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

سالاری با تاکید بر ضرورت افزایش پذیرش دانشجو و پیگیری تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی گفت: تجهیز سایت لاکان و تقویت بهداشت خانواده، پیگیری ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی، ساماندهی اورژانس‌ها، فعال‌سازی درمانگاه‌های پزشکی و دندان پزشکی، حمایت از پژوهشکران جوان، تلاش برای جذب اعتبارات پژوهشی، توجه به تامین داروهای مورد نیاز، کاهش مصرف دارویی استان، جلوگیری از دپو داروها، مدیریت کسورات بیمه‌ای، تلاش برای ساماندهی املاک دانشگاه و تهاتر آنها و پیگیری بدهی های پرستاری از اولیت کاری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان گفت: با تمام دستگاه تعامل خواهم داشت و از همه جریان‌های سیاسی برای پیشرفت دانشگاه بهره‌مند خواهم شد.

Share