پرداخت مابه‌ التفاوت نرخ خرید برگ‌ سبز چین اول بلاتکلیف است

چین دوم برگ سبز چای با نرخ جدید از کشاورزان خریداری می‌شود

رییس سازمان چای کشور گفت: اصلاحیه قیمت‌های خرید برگ سبز چای از کشاورزان ابلاغ شده است، برگ سبز چین دوم با نرخ جدید از کشاورزان خریداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حبیب جهانساز در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه نرخ‌های جدید خرید برگ سبز چای به کارخانه‌های طرف قرارداد سازمان چای کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد: البته کارخانه‌ها نسبت به نرخ‌های جدید خرید معترض هستند و این موضوع را در نامه‌ای به سازمان اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع اعتراض کارخانه‌ها پرداخت مابه التفاوت نرخ جدید و قبلی خرید برگ سبز چای است.

به گفته جهانساز؛ در مصوب اصلاحیه نرخ برگ سبز چای روشن نشده است که آیا اصلاحیه نرخ‌ها عطف به ما سبق می‌شود یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه اگر این موضوع روشن شود کارخانه‌ها باید مابه التفاوت برگ سبز چای را به کشاورزان پرداخت کنند، گفت: به این ترتیب کارخانه‌ها باید قیمت خرید برگ سبز چای که در چین اول از کشاورزان تحویل گرفته‌اند نیز با نرخ جدید حساب کنند.

جهانساز یادآور شد: اصلاح نرخ خرید برگ سبز چای در اواسط برداشت در سال‌های گذشته سابقه داشته است با این تفاوت که نرخ جدید از زمان ابلاغ اجرا می‌شد و عطف به ما سبق شامل نمی‌شد.

رییس سازمان چای کشور اظهار کرد: پیگیری ما برای پرداخت مابه التفاوت نرخ جدید و قبلی به چایکاران است، اما باید دید که تصمیم دستگاه‌های تصمیم گیرنده چه خواهد بود.

جهانساز ابزار امیدواری کرد به زودی تعارض پیش آمده مرتفع شده و پرداخت یا عدم پرداخت مابه التفاوت برگ‌های سبز خریداری در چین اول تعیین تکلیف شود.

بر اساس اصلاحیه جدید نرخ خرید برگ سبز درجه یک از ۳ هزار و ۲۷۵ تومان به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ جدید برگ سبز درجه دو از یک هزار و ۸۴۹ تومان و ۲ ریال به دو هزار و ۲۳۰ تومان افزایش یافته است، همچنین قدرالسهم کارخانه‌های چای برای پرداخت بهای برگ سبز چای از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش داده شده است.

Share