افزایش ابر و وزش باد از شنبه

پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

مازیار غلامی، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان تا فردا (جمعه) را صاف و آفتابی همراه با افزایش نسبی دما عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان تا فردا (جمعه) را صاف و آفتابی همراه با افزایش نسبی دما عنوان کرد.

مازیار غلامی بیان داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار طی ۳۶ ساعت آینده در منطقه است بنابراین آسمان صاف، آفتابی و گاهی وزش باد مورد انتظار است.

وی ادامه داد: بتدریج از شنبه با عبور امواج به نسبت ناپایدار، افزایش ابر، وزش باد و در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، این شرایط بطور متناوب تا اواسط هفته آینده در منطقه تداوم دارد.

غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، احتمال رگبار و رعدوبرق عنوان و برای فردا (جمعه) نیز آسمان را صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۰ درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان با ۱۴ درجه ذکر کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را ۳۰ درجه و کمینه دمای فردا در مرکز استان را ۲۱ درجه عنوان کرد.

به گفته غلامی، ارتفاع موج دریا طی فردا بین ۱ / ‏‬ ۰ تا ۵ / ‏‬ ۰ متر، دمای آب ۲۹ درجه سلیسوس و شرایط برای شنا مناسب است.

Share