افزایش دما در گیلان از فردا

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

مازیار غلامی، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به تضعیف ناپایداری های جوی، از کاهش ابر و روند افزایش دما در استان از فردا (پنجشنبه) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به تضعیف ناپایداری های جوی، از کاهش ابر و روند افزایش دما در استان از فردا (پنجشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات به نسبت ناپایدار طی امروز در منطقه است بنابراین شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا، وزش باد، بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق مهیاست.

وی ادامه داد: از فردا با توجه به تضعیف ناپایداری، کاهش ابر و روند افزایش دما تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

غلامی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد، گاهی کاهش ابر، در دامنه های جنوبی کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، احتمال رگبار پراکنده عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد، احتمال بارش پراکنده پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۱ درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان، ماسوله و جیرنده با ۱۶ درجه عنوان کرد.

به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، بیشینه دمای امروز رشت ۲۹ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان ۲۳ درجه خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا طی امروز بین ۱ / ‏‬ ۰ تا ۶ / ‏‬ ۰ متر، دمای آب ۲۹ درجه سلسیوس و برای شنا با احتیاط مناسب است.

Share